V minulosti prý na radnici sepisovali i petici. „Ale stále se nic neděje. Přitom je chodník mezi vodárnou a zastávkou nezbytný. V létě to ještě jde, to autům uhneme do příkopu. Ale v zimě, když je led, je to opravdu nebezpečné. Nejenže se z kopce auta řítí rychle, ale z lesů jezdí i velké náklaďáky se dřevem," popsala strasti Pořízková.

Navíc místem procházejí i děti na autobus do školy. Část úseku se nachází v zatáčce a chodce tak přes břeh není vidět.

Výstavba vázla mimo jiné kvůli čekání na dotace. Vyškovská radnice se ale také potýkala s problémy s výkupy pozemků. „Skutečně to trvá už velmi dlouho. Problém byl jak ve vlastnických vztazích, tak zejména na zástavních právech u bank. V současnosti je už vše vyřešené," vzkázal místostarosta města Břetislav Usnul.

I v žádosti o dotace bylo město úspěšné. „Půjde o velmi složitou stavbu, bude se muset částečně odbourat a zpevnit břeh, který ve směru od Vyškova lemuje levý okraj silnice. Součástí bude i opěrná zeď. Půjde tak o akci zhruba za čtyři miliony. Necelou polovinu získáme z dotace," popsal Usnul s tím, že je velmi reálné, že se bezpečnější chůze Lhotečtí dočkají už v příštím roce.

Lhota ale není jedinou místní částí Vyškova, kde místo vyhrazené pro bezpečný pohyb chodců chybí. Další jsou nedaleké Hamiltony. „Měli jsme dva požadavky. První úsek od křižovatky v Dědicích, která je propojuje s Opatovicemi a právě Hamiltony. Říká se jí U zrcadla. Chodník měl vést k nám k autobusové zastávce. Město proti tomu výhrady nemělo, vše ale ztroskotalo na vlastnických vztazích," přiblížil předseda osadního výboru Hamiltony Ivo Chomoucký.

Ve velké části úseku se totiž nachází pozemky, které má jeden vlastník. A ten s výstavbou nesouhlasil. „Další požadavek jsme pak měli na úsek od autobusové zastávky směrem do dědiny. Kolem silnice chodník chybí, navíc je ulice poměrně úzká. S tím ale město nesouhlasilo. Prý tam není takový provoz," vysvětlil Chomoucký s tím, že vedení města doporučilo, že lidé můžou chodit do Dědic po nové cyklotrase. „Ale dokud nebude postavené napojení od autobusové zastávky, pro chodce postrádá význam. Navíc si myslím, že ne každý rodič bude chtít odlehlou lokalitou mimo obytnou část v dnešní době pouštět děti třeba do školy," podotkl Chomoucký.