Jde jen o několikakorunový rozdíl. V případě denního dojíždění ale dokáže udělat do rodinného rozpočtu velkou díru. O to víc lidi štve, že jejich sousedé z nedaleké vesnice mají za stejný počet kilometrů platit méně.

Brněnská společnost Kordis, která připravuje od 28. června provoz integrovaného dopravního systému ve východní polovině Vyškovska, totiž zařadila obec Moravské Málkovice do dražšího tarifního pásma.

Vedení obce to považuje za nespravedlivé. „Proč bychom měli platit o šest korun víc než lidé ze Švábenic. Když jak ze Švábenic tak z Málkovic je to do Vyškova stejně dvanáct kilometrů?“ ptal se starosta Moravských Málkovic Jan Bouda.

Pracovníci společnosti Kordis, která integrovanou dopravu v kraji zajišťuje, se nad připomínkou zamysleli. V současné době přeměřují vzdálenosti a prověřují důvody zařazení do jednotlivých zón. Zdá se, že výtka je oprávněná. Kordis chce proto chybu napravit. „Dojde k úpravě tarifních zón. Je reálné změnu zvládnout do 28. června,“ slíbil vedoucí Kordisu Jiří Horský.

O přeřazení do levnější tarifní zóny ale na sto procent ještě rozhodnuté není. „Požadavek budou projednávat samosprávné krajské orgány, a to komise dopravy, rada a zastupitelstvo,“ uvedl hejtman Jihomoravského kraje Stanislav Juránek.

Horský potvrdil, že v současné době se pracuje na přeřazení ze zóny číslo sedm set šedesát do zóny číslo sedm set padesát. Konečný výsledek ale řekne až po patnáctém červnu.

„Pokud se podaří boj o levnější tarifní zónu vyhrát, ušetřil by člověk, který denně dojíždí ve všední dny do práce, víc než tři tisíce korun,“ spočítala si s povděkem třeba obyvatelka Moravských Málkovic Věra Kučerová.

Díky integrovanému jízdnému by nakonec mohli cestující platit méně než dnes. V současné době stojí podle informací Kordisu přímé spojení z Moravských Málkovic do Vyškova nejčastěji sedmnáct korun, u spojů vedených přes Ivanovice na Hané devatenáct korun a s přestupem v Medlovicích čtyřiadvacet korun.

Teď zaplatí jednotně patnáct korun. To ovšem v případě, že Kordis zařadí Moravské Málkovice do nižšího tarifu. V opačném případě by za jednu jízdu zaplatili jednadvacet korun.

Nejvíc ušetří cestující s předplatní jízdenkou, s níž může neomezeně cestovat všemi spoji v daných zónách. „Vyplatí se každému, kdo cestuje linkami IDS obousměrně alespoň třikrát týdně. Běžný pracující jezdící do zaměstnání tak měsíčně jízdné za jeden týden a navíc získá možnost přepravovat se i o víkendech a třeba i několikrát denně,“ vysvětlila Jana Šustiakova z Kordisu.

Podle ní se hlavně vyplatí předplatní jízdenka na celý rok, i když cestující vynaloží jednorázově vysokou částku.