O pouhých deset minut později jezdí od března autobus z kasáren v Dědicích. Jenže kvůli tomu lidé nestíhají navazující spoj z vyškovského autobusového nádraží. Zdolat zhruba tříkilometrový úsek pomocí autobusu se pro ně stává složitým a časově náročným martyriem.

Jde o spoj číslo 744 od Vojenského technického ústavu přes ulici Na Vyhlídce až po točnu v Tovární ulici. „Tato linka jako jediná měla před změnou jízdního řádu odjezd od našeho podniku v patnáct hodin dvacet minut. Posunutím ale nestíháme navazující spoje,“ postěžoval si Josef Hartl. Jako předseda odborů se postavil za dvě desítky svých kolegů, kterých se dojíždění dotýká. Jednal se společností Kordis, která integrovanou dopravu zajišťuje.

Podle něho pracovní doba zaměstnancům končí pět minut po třetí hodině. Na odjezd autobusu čekají pětadvacet minut, na nádraží pak čekají na další spoj, který odjíždí až ve čtvrt na pět. I potom nastávají potíže. „Například v Rousínově je nemožné stihnout spoj do Vítovic a pracovník musí jít pěšky nebo čekat hodinu a půl na další spoj. Tím se doba, za kterou se dostane domů, neúměrně prodloužila,“ dodal Hartl.

Podle něho je náprava snadná. „Rádi bychom, kdyby znovu zajížděl ke kasárnám spoj číslo 750. Před změnou jízdního řádu odjížděl pět minut po půl čtvrté. Další variantou je, aby spoj od Vojenského technického ústavu jel přímo na nádraží. V současnosti totiž jede na Palánek, lidé musejí na nádraží dojít a navazující spoje nestihnou,“ přemýšlí Hartl.

Kordis vysvětlil, že ke změně na lince 744 došlo kvůli spojení na Radslavice. Dřív jela linka 750 z Vyškova do Dědic a odtamud pokračovala jako linka 756 do Radslavic a Pustiměře. Radslavičtí ale chtěli, aby spoj byl už z Vyškova vedený jako linka 756, nikoliv jako kombinace.

„Důvodem byla komplikovaná doprava našich obyvatel z průmyslové zóny ve Vyškově do Radslavic a včasný odvoz dětí ze školy z Pustiměře do Radslavic,“ vysvětlil starosta Radslavic Josef Školař.

Zrušením spoje linky 750 by ale došlo ke čtyřicetiminutové proluce. „Nově tedy autobus linky 744 odjíždí tak, aby doplnil odjezd linky 750 v požadovaném čase. Odjezd není možné posunout na dřívější dobu,“ řekl vedoucí dopravního odboru podniku Kordis Jiří Horský.

Kordis uznává, že situace není ideální, ale vyřešit ji prý nemůže. „Sešly se dva požadavky, tedy vojenského ústavu a Radslavic, ale není možné vyhovět oběma. Zvláště ve špičce kolem patnácté hodiny,“ dodal další pracovník Kordisu Michal Kocourek, podle kterého se problém dotýká jen úzkého okruhu lidí.

Přesto Kocourek uznal, že příklad Vítovic je extrémní. Je přesvědčený, že dostat se na jiná místa okresu pro pracovníky vojenského ústavu v uvedenou dobu není problém.

Malou nadějí by podle Kocourka mohly být pro lidi z Kozí Horky změny jízdních řádů od 14. června, které by mohly nastat v městské dopravě. Podrobnosti ale ještě zveřejnit nechtěl.