Díra vedle díry. Tak vypadá silnice, která vede od rostěnické křižovatky do Lulče. Místo toho, aby ji silničáři opravili, postavili tam jen varovnou značku. A mnozí řidiči při každé jízdě skoro vypění.

„Denně tudy jezdím do práce do Vyškova, jak autem tak na kole. Silnice je opravdu v příšerném stavu. Sem tam něco zalátají, ale nestačí to. Dírám není možné se vyhnout, musíte je projet. Nejvíc mě štve, že hned u domu mám ceduli upozorňující na havarijní stav vozovky. Snad si nemyslí, že je to tím vyřešené?“ zlobil se řidič Leoš Voňka.

Podle silničářů se oprava konečně začíná rýsovat. „Máme ji v plánu už od roku 2002. V současné době probíhá stavební řízení a čekáme na povolení. S rekonstrukcí začneme ještě letos,“ slíbil ředitel silničářů Zdeněk Gardelka.

Původně kraj vyčlenil na obnovu dvanáct milionů tři sta tisíc korun. Jak se čekání protahovalo, částka narůstala. „Před časem jsme měli nachystaných dvanáct milionů osm set tisíc, ale ty nebudou stačit. Dnes bude potřeba nejméně dvacet milionů. Hledáme možnosti, jak peníze sehnat. Protože je silnice krajská, musíme hledat rezervy v rozpočtu kraje,“ uvedl Gardelka.

Zároveň vysvětlil, proč je komunikace v tak špatném stavu: „Vozovka je přetížená těžkými náklaďáky, které jezdí z lomu v Lulči. To prostě nemůže žádná cesta dlouho vydržet. Snažili jsme se získat nějaký příspěvek od štěrkoven, ale zatím se nám to nedaří.“

Českomoravské štěrkovny, které provozují lulečský kamenolom, slibovaly, že se na akci budou podílet. „Společnost nabídla spolupráci při opravě silnice investorovi stavby,“ uvedl tiskový mluvčí Petr Dvořáček.

Z mnohoslibných slov však nakonec vyplývá, že pomoc bude spočívat pouze v dodávce potřebného materiálu v řádu několika desítek tisíc tun na opravu silnice, a to za nejnižší možnou cenu.

S takovou pomocí se však podle šéfa silničářů firma moc nevytáhla. „Kdyby správa a údržba silnic dělala klasickou opravu silnice třetí třídy, stačilo by na to i těch původních dvanáct milionů. Jelikož musíme cestu rozšířit, aby si mohli padesátitunoví obři z kamenolomu vyhnout, navýšila se i cena,“ rozhněval se Gardelka.

Ten se neubrábil zklamání. „Když jsme šli do akce, předpokládali jsme, že se štěrkovny budou podílet větším objemem peněz. Vždyť je to tak bohatá firma. Lulečský lom je pro ni stěžejní. Zásobují výstavbu dálnice. Mají mnohamilionový obrat. Mohli by na silnici, kterou zničila hlavně jejich auta, dát víc,“ dodal ředitel silničářů.