„Každý jezdí na jiné lince. Jejich nasazení pro nás znamenalo pomoc především v okolí Brankovic, díky čemuž se nám podařilo mírně rozšířit dopravní obslužnost," popsal zástupce ředitele společnosti Kordis, která v kraji provozuje integrovaný dopravní systém, Květoslav Havlík.

Podnik si od novinky mimo jiné slibuje, že ušetří za palivo. „Zatím ale nemáme žádná konkrétní čísla. Je pravda , že jejich spotřeba je podstatně nižší než u klasického velkého autobusu. Roli ovšem hrají i další faktory," vysvětlil Havlík.

S úsporou naopak nepočítají dopravci. Přesto si je zatím pochvalují. „Sice nemáme žádnou zprávu o tom, jak jsou s nimi spokojení cestující, ale co se týká technické stránky, obstály i v mrazivých dnech. Závady jsme zatím nemuseli řešit," potvrdil zástupce ředitele vyškovské dopravní společnosti Vydos Igor Čeki.

Negativní ohlasy ze strany lidí nezaznamenal ani Kordis. „Naše dosavadní zkušenosti jsou velmi dobré. Nemuseli jsme zatím řešit třeba ani stížnosti na přeplněnost spojů," naznačil Havlík.

Podle cestujících ale minibusy mají i slabé stránky. Například Jaroslav Spáčil z Brankovic poukazuje na to, že je v nich málo místa. „Abych řekl pravdu, změna k lepšímu to určitě není. Cestování normálním autobusem bylo o poznání pohodlnější. Sedadla jsou na sebe hodně namačkaná. Kdyby bylo před každým o pět centimetrů volného místa víc, cestování by bylo komfortnější a minibus by se neprodloužil o víc než tři čtvrtě metru," myslí si Spáčil.

Dobře navržený podle něj není ani středový sloupek, který zasahuje před cestujícího. „Pokud vedle dotyčného sedí někdo větší, je na něj namáčknutý, což není zrovna příjemné," dodal Spáčil, který minibusem jezdí každý den z Brankovic do Vyškova a zpátky.