Radnice po letech přišla s řešením. Pozemky za zvýhodněnou cenu tamním zájemcům prodá. Znalecký posudek ji stanovil na tři sta korun za metr čtvereční, město chce o dvě stě korun méně. „Jde nám o to, aby byly pro obyvatele dostupné,“ vysvětlil starosta Karel Goldemund.

Návrh Bášová vítá. Jde podle ní o dobrý krok. „Jen doufám, že si pozemek nemusí koupit každý. Auto nemám a nevím, co bych s ním dělala,“ zamyslela se starší žena. Jak ujistil mluvčí města Michal Kočí, strach mít nemusí. „Pozemky si odkoupí jen ti, co je budou chtít. Zájem o ně je,“ uvedl.

Rezidentní parkování na sídlišti, určené pouze obyvatelům místních domů, vyškovská radnice od počátku odmítala. „Domácnosti nemají jen jedno auto,“ poukázal už dřív Goldemund. Jinde ve Vyškově modré zóny lidé využívají.

Největší zájem o parkování je v centru. V jeho okolí řidiči narazí především na placená stání. „Mohou si koupit i rezidentní karty. Používají se tam, kde jsou parkovací automaty, jinde ne. Vázané jsou na trvalé bydliště nebo sídlo firmy,“ přiblížil velitel vyškovských strážníků Petr Sedláček.

Rezidentnímu parkování nijak zvlášť nefandí ve Slavkově u Brna. „Máme jen dvě sídliště, u nádraží a na Zlaté Hoře. Parkování je tam zdarma a s většími problémy se nesetkáváme,“ uvedla mluvčí tamní radnice Veronika Slámová. Placená parkoviště a rezidentní zóny jsou jen v centru.

Také ve Slavkově jsou nároky na parkování stále vyšší. Spíš než cestou modrých zón se město rozhodlo pustit do hledání nových míst. „Například v Tyršově ulici kolem školy a podél polikliniky se jich nyní podařilo vytvořit patnáct,“ zmínila Slámová.



Podobně řeší problémy i v Adamově na Blanensku. „U nás je natolik členitý terén, že kdybychom prodali pozemky u některých domů jako ve Vyškově, nezůstane tu žádná zeleň,“ upozornil adamovský starosta Roman Pilát.

Rezidentní parkování podle něj řešení není. „Jeden člověk si zaplatí a další nemá kde stát. Nikdy se nedostaneme do stavu, že na jeden byt bude jen jedno auto,“ upozornil Pilát.