„Ve tříkilometrovém úseku bude využito osmnáct tisíc metrů krychlových betonu. Receptura krytu je stejná, jako v případě modernizovaných úseků D1. Používají se na letištní plochy, dálnice nebo rychlostní komunikace,“ popsala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Přibližně patnáct pracovníků zajišťuje v tomto úseku obsluhu finišeru. Dalších šest se pak stará o obsluhu betonárny, zatímco asi deset strojníků a řidičů zajišťuje navážení betonu.

Práce jsou součástí modernizace dálnice D46. Ty zahrnují mimo jiné i úpravu mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Vyškov a stavbu protihlukové stěny u Pustiměři, kde zvuková zátěž překračuje limity.

Nová křižovatka i záložní ranvej pro stíhačky. Silničáři u Vyškova opravují D46.
Nová křižovatka i záložní ranvej pro stíhačky. Silničáři u Vyškova opravují D46

„Na MÚK Vyškov přibude připojovací pruh ve směru na Olomouc, firmy předělají připojovací pruh křižovatky se silnicí I/47, vznikne i nový most přes řeku Haná. Kvůli tomu, že zatím chybí u křižovatky zmíněný připojovací pruh, nelze nyní v úseku zvýšit rychlost, teď se tam smí jet nejvýš sto kilometrů v hodině. Součástí modernizace dálničního úseku bude nový telematický systém, zásadní pro bezpečnost provozu,“ shrnula Trubelíková.

Téměř čtyřicet kilometrů dlouhá D46, které se také říká Hanácká dálnice, vede z Vyškova přes Prostějov do Olomouce. Na šestadvacátém kilometru dálnice je estakáda Haná v Prostějově, která se svými 794 metry patří mezi nejdelší dálniční mosty v Česku.

Zdroj: Studio Daněk