Každý řidič přitom moc dobře ví, jaké nepříjemnosti mu mohou vyjeté koleje především za vlhkého počasí způsobit.
„Koleje by byly potřeba prostě vyžehlit. Hlavní tah přes obec je hodně vytížený, protože vede k dálnici. Samozřejmě po ní nejezdí pouze osobní auta, ale i hodně velké a hlavně těžké nákladní vozy. Právě proto je v tak špatném stavu,“ uvedla starostka Komořan Marie Šimáčková.
Opravu silnice si přeje nejeden řidič. „Koleje jsou tam už opravdu hodně hluboké. Každý řidič tam musí být hodně obezřetný, hlavně po dešti. Silnice skoro připomíná malý potůček. Věřím tomu, že v zimě tam budou nehody,“ svěřila se třeba řidička Jana Nováková z Vyškova.
O komunikaci pečují vyškovští silničáři. Ti o jejím špatném stavu vědí. Ale problém je v tom, že kraj v letošním roce nemůže uvolnit peníze na tuto rekonstrukci. „Skutečnost je taková, že opravu rychlostní silnice v Komořanech máme v plánu. V současné době ale nemohu s přesností určit, jestli se do ní pustíme za rok nebo za dva. Mohu jedině potvrdit, že letos to opravdu nebude,“ informoval vedoucí vyškovské oblasti krajské správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.
Podle něj jsou vyjeté koleje na mnoha silnicích. „Po pravdě a s klidným svědomím mohu říct, že oprava by nebyla potřeba jenom v Komořanech. Mohl bych mluvit i o další desítce míst,“ objasnil Gardelka.
Koleje jsou nejvíce vytlačené na kraji vozovky. „Problém je v tom, že je tam jakoby hrázka, která brání v odtoku vody z okraje vozovky. Jedním z řešení je seříznutí okraje vozovky frézou. Voda by pak mohla odtéct,“ informoval vedoucí technickosprávního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.