Chodce, bruslaře a cyklisty se jí totiž od sebe oddělit nepodařilo. Jedním z důvodů výstavby přitom bylo to, že původní cyklostezka propojující místní část Dědice a Smetanovy sady byla podle vyškovské radnice přetížená. Podél ní tak nechala postavit druhou, která měla provoz odlehčit.

Čtyřmilionová investice tak byla podle některých lidí zbytečná. Patří mezi ně třeba Vyškovanka Eva Šarköziová, která přes park chodí často s kočárkem. „Procházím se po stezce určené pro chodce. Pokaždé se mi stane, že kolem mě projede cyklista. Někomu se asi nechce najíždět na druhou trasu. Přitom je to kousek a obě stezky mi přijdou zhruba stejně dlouhé," kroutila hlavou mladá maminka.

Problém má i s jejím řešením. „Je na ni spousta zbytečných nájezdů. Když něco takového stavím, udělám jednu cestu, a ne dalších patnáct nájezdů. Bavila jsem se o tom i s rodiči, říkali, že stezka je fajn, že se alespoň vyhnou dětem a kočárkům, ale shodli jsme se, že nájezdy jsou zbytečné. Jde podle nás o vyhozené peníze," zhodnotila Šarköziová.

Podobný názor zastává i Pavlína Skalníková. „Vadí mi, že lidé oddělené cesty nerespektují. Tím pak cyklostezka zcela ztrácí smysl. Zajímalo by mě, jestli to město nějak řeší, když už se do takové investice pustilo. Na druhou stranu, abych nekřivdila jen cyklistům, viděla jsem už i chodce na stezce určené pro kola," poukázala Skalníková.

"Mysleli jsme na bruslaře"

Vyškovská radnice podotýká, že vzhledem k frekvenci pohybu, ať už pěších, in-line bruslařů, nebo cyklistů, bylo v zájmu bezpečnosti všech postavení cyklostezky nezbytné. „Nevznikla však jen z toho důvodu, aby se oddělila doprava. Mysleli jsme i na bruslaře, kterým jsme chtěli trasu zokružnit. Tak aby nemuseli jezdit jen tam a zpátky, ale mohli se pořádně projet," zmínil místostarosta Vyškova Břetislav Usnul.

Město však upozorňuje, že se na přestupky bude zaměřovat. „Dotyčnému hrozí pokuta do dvou tisíc korun. Strážníci chápou situaci, že si lidé na novinku ještě nezvykli, a prohřešky řeší většinou domluvou, ale už udělili také peněžité pokuty," vzkázal vedoucí kanceláře starosty a tajemníka Stanislav Kolařík.

Nejde však o jediný oříšek, který v souvislosti s novou tratí vyvstal. Už dřív se město muselo v souvislosti s ní potýkat s komplikacemi. A to ještě dřív, než cyklostezka vznikla.

Jako problematické se ukázaly majetkoprávní vztahy. Pozemky se sice od vlastníků podařilo městu vykoupit, ale i po výstavbě působí radnici vrásky na čele dál. „V místě je velmi nešťastně vyřešené dopravní značení. Jelikož stavba vznikala také díky dotaci, museli jsme jako její součást doplnit i cedule. Na pokyn od policistů je jich nyní deset. V současnosti po nás požadují, abychom ještě dalších šest přidali," poznamenal Usnul.

Proč tomu tak je, policisté redakci Vyškovského deníku Rovnost nesdělili. Pouze se prostřednictvím své mluvčí Alice Musilové omezili na informaci, že s městem budou ohledně úpravy dopravního značení ve Smetanových sadech a přilehlém okolí jednat. „A budeme se snažit, aby se úpravy co nejvíc přiblížily lidem," vzkázala Musilová.

Podle Usnula je řešením přeznačení. Místo stezky určené pro chodce a druhé vyhrazené pro cyklisty budou nejspíš obě se smíšeným provozem. „Momentálně už přeznačení připravujeme. Je tak velmi pravděpodobné, že značky zmizí. A musím upozornit, že všechny cyklostezky, které nyní budeme budovat a plánovat, budou mít vždy tento smíšený provoz. Jeho oddělení je příliš velkým luxusem, který si nemůžeme dovolit," upozornil Usnul.