Jeden z rizikových mostů je v Nesovicích, další pak na silnicích druhých tříd. A řidiči nákladních aut, kteří by chtěli respektovat zákazové značky, úseky nemají kudy bezpečně objet. „Desítky naložených kamionů o hmotnosti i kolem čtyřiceti tun tak denně projíždějí Nesovicemi," uvedla mluvčí vyškovských policistů Iva Šebková.

Most je v těsné blízkosti nejfrekventovanější křižovatky mezinárodní silnice I/50. „Má výhradní zatížitelnost devatenáct tun, což v praxi znamená, že přes most nemůže projet žádné těžší auto. To se však nedodržuje a most je den ode dne v horším technickém stavu, což může skončit vážnou dopravní nehodou," upozornila na vážné riziko Šebková.

To potvrzuje i starosta Nesovic Vítězslav Reška. „Silničáři sice mají stavební povlení na opravu mostu, ale nemají peníze. Místo toho tam státní úředníci nechali vztyčit spoustu značek, které řidiče jen odvádí od řízení," postěžoval si starosta.

Řidiči kamionů přes most jezdí i přes zákazy, protože objízdná trasa prakticky neexistuje. „Až most spadne a stane se neštěstí, bude už pozdě. Úředníci by měli co nejdříve zajistit taková opatření, aby se přes daný úsek dalo bez problémů jezdit i s plně naloženým kamionem," uzavřel Reška.

Stejně nepříjemné překvapení čeká i na řidiče nákladních aut, která směřují z Vyškova směrem do Bučovic nebo do Nesovic, aby pak dál pokračovaly po hlavním tahu do Brna nebo opačným směrem do Uherského Hradiště. V Bohdalicích se totiž z dopravního značení dozvědí, že nemůžou jet dál ani po jedné ani po druhé silnici druhé třídy. Na obou je totiž kvůli havarijnímu stavu dalších tří mostků zakázaný vjezd autům přes sedmnáct tun.

Jeden most se nachází před Kojátkami, další jsou v Nesovicích a Kozlanech. Řidiči tak musí úsek objet po silnici třetí třídy přes Komořany a Letovice. Objízdná trasa je přitom dlouhá několik desítek kilometrů.

Na most u Kojátek už silničáři připravují. „Už od roku 2009 je tam instalované mostní provizorium. Kromě opravy mostů chystáme také napřímení trasy. V současné době řešíme dohody se zhruba devadesáti majiteli pozemků. S velkou většinou už jsme se ale dohodli," řekl vedoucí vyškovské oblasti krajské Správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.

Ostatní teď řeší právní oddělení. „Opravy tak začnou nejdřív za dva roky, a to je ještě optimistický odhad. Všechno závisí na tom, jak rychle se dohodneme s majiteli. Oprava hlavní křižovatky spolu s mostem na hlavním tahu v Nesovicích závisí na Ředitelství silnic a dálnic. Mohli by snad začít příští rok," podotkl Gardelka.

Ani policejní kontroly v tomto místě nic neřeší. „Policisté musí nákladní auta z dané trasy odklánět a směřovat je na objízdné trasy po nevhodných a nevyhovujících silnicích třetích tříd. Ani ty nejsou na takovou zátěž stavěné a tak je výsledkem poškozování povrchu a krajnic. V některých případech ani alternativní objízdná trasa neexistuje," podotkla mluvčí Šebková.

Dodala, že pokud by řidiči nákladních aut pokyny policie na místě nerespektovali, hrozí jim za porušení zákazu vjezdu na most pokuta až dva tisíce korun. Silnice poblíž mostů by navíc policisté museli vzhledem k frekventovanosti nákladní opravy kontrolovat nepřetržitě.