Problém považuje za podstatně horší od doby, kdy auta začala projíždět ulicí v obou směrech. „Občas tudy jezdí i kamiony, přitom zde platí zákaz. Řidiči ani nedodržují povolenou rychlost. Musíme si dávat velký pozor. Třeba sousedům už přejeli kočku," pokračovala Doležalová.

Co se týká osvětlení lokality, vedení Bučovic má jasný vzkaz: zatím není v plánu. „Ulice by si ho určitě zasloužila. Každý rok část světel rekonstruujeme, ale všechno nejde udělat najednou," sdělil místostarosta města Jiří Horák. Pokud jde o zdvousměrnění, radnice si komplikace spojené s ním uvědomuje a už také informovala městskou policii.

Strážníci si nicméně opatření spíš pochvalují. Doprava se podle velitele Marka Čulíka upravila proto, aby místem mohli projíždět řidiči mířící třeba z Mouřínova v době, kdy nastává dopravní špička, a nemuseli tak vjíždět na frekventovanou hlavní silnici.

Přiznal nicméně, že se provoz snaží omezovat. „Stáváme tam však hlavně z preventivních důvodů, aby řidiči, kteří k tomu nemají důvod, do ulice vůbec nezajížděli," řekl Čulík.

V případě, že místní budou na zhoršující se provoz poukazovat i nadále, nebrání se město navrátit ho do původního stavu. „Ale udělala se taková opatření, aby bylo problémů co nejméně. Na jejich základě jsme také dostali povolení od policie. Šlo například o úpravu chodníků nebo oddělení trati od cesty," popsal šéf bučovických technických služeb Radek Klimeš.

Doležalová si ale myslí, že změny nebyly dostačující. „Silnice podle mě není dost široká, chodník navíc vede jen kolem pár domků, ne až k nádraží," vyjmenovala.

Část Nádražní ulice není jedinou lokalitou ve městě, kde obyvatele trápí chybějící pouliční lampy. Další je zastávka náhradních autobusů v místní části Marefy. Na problém spojený s velkou vlakovou výlukou, která má trvat do konce listopadu, poukázala na webových stránkách města obyvatelka podepsaná jako Zuzana Novotná. „Původní osvětlení je kvůli stavebním pracím vytrhané a poslední se nachází až v obci za mostem přes řeku Litavu. Každé ráno jezdím krátce po půl šesté a cesta, po které jdu, a dokonce ani samotná zastávka nejsou vidět," napsala Novotná.

Také tam prý navíc jezdí velké množství aut. „Vzhledem k tomu není stání na neosvětlené zastávce v ranní tmě vůbec bezpečné," zdůraznila žena.

Vedení města situaci řešilo na pondělní schůzi se zástupci technických služeb. Ty už našly řešení. Uskutečnit ho ale nebude podle Klimeše jednoduché. „Protože k zastávce nejde natáhnout kabel na elektřinu, sehnal jsem solární světlo. Teď je ale potřeba postavit pro něj sloup a vyřešit instalaci," nastínil Klimeš. Bojí se také, že osvětlení v místě dlouho nevydrží. „Budu řešit pojištění, protože světlo je půjčené, takže kdyby ho někdo ukradl, byl by to problém. Nejde o levnou záležitost," oznámil Klimeš.

Co se týká otázky peněz, protože problém vznikl kvůli výluce, město se nebrání oslovit v tomto případě České dráhy. „Pokud půjde o drahé řešení, budeme požadovat, aby se podnik na placení podílel," uvedl vedoucí bučovického odboru životního prostředí a stavebního úřadu Miloslav Babyrád.

Nejen chybějící osvětlení ovšem trápí obyvatele Bučovic. Nedávno Vyškovský deník Rovnost informoval o nefunkčních nebo blikajících lampách v dalších koutech města a jeho místních částech. Podle tehdejšího šéfa technických služeb Františka Doležala za výpadky může typ elektrického vedení. Řešení je pak poměrně drahé.

PAVLÍNA VÁŽANOVÁ