Intervaly střídání zelené a červené se tak mají na vyškovských semaforech průtahu městem změnit tak, aby na sebe signalizace logicky navazovala. Intervaly byly nastavené před osmi lety podle měření hustoty provozu. Jenže centrem města nyní projede podstatně vyšší množství aut, systém je tak podle městské firmy Vyškovské služby nevyhovující.

V plánu je proto rekonstrukce, kterou na posledním zasedání zastupitelstva posvětili i vyškovští zastupitelé. „Nové zařízení bude řídit provoz podle aktuálního stavu dopravy na komunikaci,“ vysvětlil změny ředitel Vyškovských služeb David Olejníček.

Tomu mají pomoci indukční smyčky, které odborníci nainstalují pod povrch silnice před vjezdem do křižovatky. „Jedná se o inteligentní systém, který spočítá přijíždějící auta. Podle potřeby tak nechá třeba zelenou sepnutou déle. Chceme, aby doprava byla plynulejší. K tomu nás vedou i ekologické důvody. Odstraní se opakované brzdění, popojíždění, stání aut se spuštěnými motory, zvláště pak v odpoledních hodinách. Sníží se tak pochopitelně i hluk,“ vyjmenoval vyškovský místostarosta Roman Celý.

Rada města tak vypsala výběrové řízení na firmu, která by práce zajistila. „Cena zásahů do světelné signalizace je podle odhadu někde na dvanácti milionech korun. To jsou ale pouhé odhady, soutěží si cenu ověříme a třeba půjde i dolů. Usnadnění dopravy by částečně hradily jak Vyškovské služby, tak město,“ doplnil Celý.

Nicméně se zatím neví, kdy by se mohla rekonstrukce světelné signalizace začít uskutečňovat. Práce na plynulejším provozu ve Vyškově totiž mají být v návaznosti na rekonstrukce povrchu vozovky na průtahu, kterou má zajišťovat Správa a údržba silnic Jihomoravského kra­je.