Těžce zraněný muž, zdemolované auto a desítky lidí, kteří přijeli do cíle své cesty se zpožděním. To jsou následky čtvrteční nehody na železničním přejezdu v Rousínově. Je to už druhé neštěstí, jež se tam odehrálo za poslední tři týdny.

Zatímco na konci listopadu přišel na přejezdu řidič liazky z Čechyně o život, včera mohl čtyřiadvacetiletý Rousínovan hovořit o štěstí v neštěstí. Přežil, ale s vážnou újmou na zdraví.

„Mladý řidič jel o půl desáté ráno v osobním autě značky Subaru ze směru od Královopolských Vážan. Narazil do druhého vagonu vlaku, který přijížděl od Brna. Vina bude zřejmě na straně motoristy,“ popsal mluvčí vyškovských policistů Alois Gryc.

Auto po nárazu do soupravy začalo hořet. Ještě před příjezdem hasičů oheň zlikvidovali kolemjdoucí. Těžce zraněného mladíka odvezla záchranka do brněnské nemocnice. Rychlík s poškozenou soupravou pokračoval v cestě až do Komořan.

„Strojvedoucí uslyšel ránu, ale nevěděl, co ji způsobilo. Řídící stanice je totiž po pravé straně a vozidlo do vlaku narazilo zleva. Až v Komořanech zastavil, aby zjistil, co se vlastně stalo. A pak ohlásil mimořádnou událost. Škoda na vlaku je asi devadesát tisíc korun,“ objasnil vrchní inspektor Českých drah Rostislav Vozdecký.

Nehoda nezaskočila jen cestující v rychlíku z Brna. „Jel jsem do Brna. Kousek před Rousínovem nám průvodčí oznámila, že se na přejezdu srazil vlak s autem. Zůstali jsme stát asi kilometr před místem nehody. Trvalo přibližně hodinu a půl, než se náš vlak rozjel,“ uvedl jeden z cestujících Zdeněk Štark.

Ještě víc než cestujícími ale havárie otřásla obyvateli Rousínova. Mají totiž ještě moc dobře v paměti nehodu z devatenáctého listopadu.

„Vůbec mi to nejde do hlavy. Šofér by tam přijíždějící vlak měl normálně vidět. Je to absolutně nelogické. Kdyby tam byly závory, možná by to trochu pomohlo. Je možné, že pokud svítí slunce ze stejné strany, jako jede auto, nejsou blikající světla pořádně vidět,“ domnívá se například Martin Čajka.

Na nepozornost řidičů poukazuje také Vozdecký. „Signalizační zařízení bylo v pořádku, prověřila to i drážní inspekce. V takových případech se zkrátka mísí nepozornost a náhoda,“ vysvětluje si Vozdecký malou časovou posloupnost obou nehod.

Statistiky podle něj totiž hovoří jasně. „V devadesáti procentech zaviní nehody na železničních přejezdech řidiči, kteří bydlí v jeho blízkosti a jezdí přes ně několikrát denně. Ti totiž nebezpečí nejvíce podceňují,“ podotkl inspektor.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Rousínov: Smrt na přejezdu