Je postrachem mnohých řidičů a také chodců. Přímo v ní nebo její blízkosti se stala už pěkná řádka nehod, z toho několik smrtelných. Potíží je taky železniční přejezd, který komplikuje dopravní situaci.

Řeč je o křižovatce mezinárodní silnice a komunikace druhé třídy v Nesovicích. „Odbočit na padesátku z vedlejší cesty je problém snad odjakživa. Hlavně v pátek. Ale při pomyšlení, že se nad autem ještě začne spouštět závora, to už jdou opravdu žerty stranou,“ popsal například Ondřej Matýzka z Nesovic.

Nejenom místním, ale všem motoristům i chodcům se začalo blýskat na lepší časy. Ředitelství silnic a dálnic chce cestu upravit tak, aby byla bezpečnější. „Jak směrem od Brna, tak i od Uherského Hradiště chceme vybudovat levý odbočovací pruh. Řešení to nebude zrovna ideální, ale bezpečnost se určitě zvýší,“ uvedl šéf brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic Jiří Rupp. S ním souhlasí například nesovický starosta Vítězslav Reška.

„Jde o krátkodobé řešení. Každopádně lepší, než kdyby silnice zůstala v takovém stavu, v jakém je teď. Nejlepší by samozřejmě byl podchod. To by se ulevilo nejen řidičům, ale hlavně chodcům,“ myslí si nesovický starosta.

Výhodou úpravy podle něj bude hlavně to, že se motoristům nestane, že by zůstali stát na přejezdu. Díky vytvoření odbočovacích pruhů by dopravní situace měla být mnohem přehlednější. „Taky tam přibudou ostrůvky, to zase bude lepší pro chodce. Nebudou si muset hlídat oba směry najednou,“ naznačil Reška.

S výstavbou by silničáři měli začít přibližně do dvou let. „Musíme získat územní rozhodnutí, pak udělat projekt pro stavební povolení a spoustu dalších věcí,“ vysvětlil Rupp.

Že to cestáři myslí s úpravou vážně, potvrzuje taky kraj. Jeho úředníci teď mají na stole žádost o posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

„Nyní vede odbor životního prostředí krajského úřadu zjišťovací řízení podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Zatím však nedostal žádná vyjádření obce, dotčených úřadů ani veřejnosti,“ potvrdil mluvčí Krajského úřadu Jihomoravského kraje v Brně Jiří Klement.