Půjde o Dědickou, Křečkovskou, Sochorovu, Brněnskou a Purkyňovu ulici. „Tedy o místa, kde jezdí hodně aut a v blízkosti základních škol. Přikláníme se i ke stížnostem obyvatel na nedodržování nejvyšší povolené rychlosti,“ přiblížil starosta Karel Goldemund.

Pokludová byla ze zprávy nadšená. „Měření určitě uvítáme všichni v ulici,“ je přesvědčená. Někteří řidiči však její radost nesdílí.

Třeba Antonín Ševela novinku vnímá jen jako další vytahování peněz z kapsy lidí. „Nejdřív nás strašili Scarabeem, zajímalo by mě, kolik už na něm vydělali. To už asi nestačí, tak je třeba přitvrdit. Když jedu například po Purkyňově, nemám pocit, že by tam řidiči výrazně překračovali rychlost. A vybírat za pětapadesát kilometrů v hodině mi přijde sprosté,“ rozčiloval se řidič.

V systému Scarabeus za rok 2017 a první čtvrtletí letošního roku řidiči na pokutách zaplatili víc než 1,7 milionu. Že by mělo úsekové měření pouze vylepšovat rozpočet, radnice odmítá. „Prioritní je pro nás bezpečnost obyvatel. Netolerance a neohleduplnost v dopravě jsou alarmující,“ upozornil Goldemund.

Úsekové měření rychlosti bude spadat pod vyškovské strážníky. „Už se připravuje výběrové řízení na dodavatele. Pokud se nevyskytnou komplikace, myslím si, že to můžeme do konce roku zvládnout,“ odhadl termín spuštění měření velitel strážníků Petr Sedláček.

Měření zajistí metrologicky ověřené zařízení. Ověření má platnost jeden rok. „Po tuto dobu tak také zařízení bude na místě,“ dodal Sedláček.

Úsek, kde se měří, značený být nemusí. „Většinou se ale začíná čárou přes cestu, která je pro řidiče viditelná. A od ní se měří. Ovšem záleží ještě, jak se k jejímu vyznačení vyjádří majitel silnic,“ vysvětlil.

Počet nehod ve Vyškově

• 2018 (k 9. 7.) – 57
• 2017 – 50
• 2016 – 61
• 2015 – 103
• 2014 – 105

Zdroj: policie Vyškov