Na Nosálovské pak měření začíná s křižovatkou ulice Ve Mlýnku a pak končí u odbočky na Michaloveckou. „Namalované bílé čáry, na které míří kamery, představují body, kde systém společně s časem průjezdu zaznamená registrační značku auta. Díky tomu, že je známý čas, za který vozidlo úsek projede a zároveň i délka dráhy, lze jednoduchým výpočtem určit průměrnou rychlost,“ přiblížil vyškovský místostarosta Roman Celý.

Pokud tedy šofér vjíždí do měřeného úseku vysokou rychlostí, stále má příležitost ke zpomalení. Systém zároveň pořizuje fotografie vozidla zezadu. „Zařízení tak umožňuje měření motorek. Právě třeba Nosálovskou motorkáři nezřídka využívají k "testování" svých jednostopých strojů,“ doplnil místostarosta.

Jednotlivé přestupky předají k dopracování na odbor dopravy městští strážníci. Jejich velitel Petr Sedláček zmínil výsledky měření orientačního radaru na vjezdu do Drnovic. „Data jasně potvrzovala, že rychlost se v úseku příliš nedodržuje. Přitom jde o lokalitu, kde se nachází základní škola a ulici s ohledem na nemocnici přechází spousta starších lidí. Je v ní dále výjezd záchranné služby,“ vyjmenoval Sedláček.

Měření rychlosti začne na Purkyňově a Nosálovské ulici během listopadu.
Radary od listopadu změří ve Vyškově rychlost řidičů na Purkyňově a Nosálovské

Mnozí obyvatelé města znají místa, kde v budoucnu další měření uvítají. „Hodilo by se to na ulicích Olomoucká a Dědická. Na Olomoucké ulici v podvečer a v noci někteří řidiči jezdí minimálně rychlostí osmdesáti kilometrů v hodině,“ svěřil se jeden z místních, který si nepřál uvedení jména, redakce ho však zná.

Už od konce roku 2019 přitom řidiči podléhají úsekovému měření také na Brněnské ulici. „Velké procento z nich na radary reaguje zpomalením. Právě zmiňovaný orientační radar po domluvě zase přemístíme do jiné vhodné lokality,“ sdělil Sedláček.

I přes upozornění je počet přestupků na Brněnské stále vysoký. „Nejčastější výše pokuty je aktuálně tisíc korun,“ sdělil mluvčí vyškovské radnice Michal Kočí. Pracovníci odboru dopravy tady zaznamenali předloni přes 3800 přestupků, loni jich bylo více než 5400. „Je patrné, že se stále najde velké množství řidičů, kteří si v ulicích města zřejmě potřebují něco dokázat. Úsekové měření však neslouží k posílení městského rozpočtu, prioritní je pro nás bezpečnost obyvatel,“ dodal Celý.