Usnadní se výkup potřebných pozemků. „Jižní koridor pro obchvat, který je nyní v územním plánu obsažen, je totiž nezbytnou podmínkou a významným krokem v přípravě této komunikace,“ informoval bučovický starosta Jiří Horák.

Různé varianty řešení se zvažovaly už v devadesátých letech. Obyvatele města trápí především tranzitní doprava. „Řekl bych konečně! Jednalo se o splnění našeho “domácího úkolu“ tak, aby se dál posunula příprava obchvatu. Je mi obrovsky líto, že vidím umírat Bučováky, kteří trpěli u silnice I/50 a pro obchvat horovali celý život,“ uvedl opoziční zastupitel Josef Bouda.

Sám je však má stále pochybnosti. „V čase výpadku příjmů státu, krajů i obcí totiž zaznívají hlasy, že tato investice znovu nebude možná. Před řadou let Bučováci za obchvat demonstrovali, řada lidí mě do podobné akce tlačí i po čase. Budeme tedy čekat, kam se věci posunou,“ dodal Bouda.

Územní plán však ovlivní rozvoj dalších ploch ve městě. „Určuje nové zóny pro výstavbu k bydlení, vymezuje možnost dalšího rozšíření bučovických kasáren nebo plochy k podnikání a drobné výrobě. Jeho schválení je také nezbytné pro uskutečnění takzvaných komplexních pozemkových úprav na zemědělských plochách. Souvisí s tím budování protierozní opatření a zároveň také zajištění zadržení vody v krajině,“ vyjmenoval starosta Horák.

close Trasa obchvatu Bučovic. info Zdroj: MěÚ Bučovice zoom_in

Terčem kritiky je však nový územní plán v Kloboučkách. Souvisí to s pozemky vlastněnými firmou JKZ Bučovice. Ta na nich uplynulé roky budovala tovární areál, ve kterém její zaměstnanci zpracovávají ocel. Část pozemků firmy mezi areálem a obytnými domy však zastavěna nebyla. „Problém tam vidíme v tom, že v plánu převedou tyto pozemky ze zóny obytné do zóny výrobní. V souvislosti s tím jsme podávali námitky,“ tvrdili obyvatelé Klobouček sdružení v petici s více než dvěma sty podpisy.

Připomínkám místních podle Horáka zastupitelé věnovali pozornost. „Projednávali jsme je a velkou část z nich jsme v plánu také zohlednili,“ dodal starosta.