„Jedná se o unikátní a mimořádně dlouhou cyklostezku. Umožní nejen další výlety pro rodiny, ale i bezpečnější dopravu do zaměstnání či škol mimo frekventované silnice,“ chválil projekt náměstek hejtmana pro regionální rozvoj Jan Zámečník.
K zapojeným obcím patří Bohdalice-Pavlovice, Hlubočany, Kučerov, Kozlany nebo Lysovice. „U nás v Bohdalicích máme stavební povolení, takže jsme plně připraveni,“ hlásil například starosta Bohdalic-Pavlovic Vlastimil Rožnovský. Nové příležitosti uvítají díky projektu také obyvatelé Hlubočan. „Pozemky na cyklostezku jsou pod smlouvami a většina je obecní,“ potvrdil starosta obce Antonín Kopřiva.
Úsek na katastru Kozlan je už téměř dokončený. „Na nic jsme nečekali a velmi rychle zadali vše potřebné pro vyhotovení projektové dokumentace a zahájení příslušného stavebního řízení,“ vysvětloval kozlanský starosta Karel Pospíšil.
Předpokládané náklady dosahují zhruba třiadevadesáti milionů korun bez výkupů pozemků. „Obce žádaly o dotační podporu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Žádost o příspěvek si každá z nich podává samostatně na úsek, který vede po pozemcích v jejím katastrálním území. Kraj pro ně zatím schválil přes 4,2 milionů korun na spolufinancování jednotlivých projektů,“ dodala mluvčí jihomoravského kraje Alena Knotková.
Vyškov a zmíněné obce získaly z fondu dohromady v letošní výzvě zhruba pětačtyřicet milionů korun. Na přibližně sedmisetmetrový a technicky komplikovaný vyškovský úsek z toho připadlo přes sedm milionů. „Bez krajské podpory by se výstavba, a to i přes získání státních dotací, stala pro obce téměř nerealizovatelnou záležitostí,“ připomněl vyškovský místostarosta Roman Celý.
Dělníci ve Vyškově ještě letos zvládli další úsek o délce více než devíti set metrů. Položili novou obrusnou asfaltovou vrstvu od ulice V Brňanech, dále podél zahrad až po rybník Kačenec. Investice tady dosáhla na necelých dva a půl milionu korun bez dotace.