Za nákupy elektroniky, oblečení či kosmetických výrobků různých značek nebudou muset Vyškované jezdit do krajského města. V Brněnské ulici jim totiž před očima vyrůstá obchodní park.

Podle původních plánů měl ovšem první zákazník vkročit do obchodního centra už na podzim loňského roku. Developerská společnost CPI Group se ale dokončení stavby rozhodla oddálit až na druhou polovinu dubna.

„Žádné klimatické ani administrativní podmínky nás nezbrzdily. Výstavba centra je časově velmi flexibilní a reaguje jak na poptávku případných nájemců, tak i zákazníků. Z tohoto pohledu se společnost rozhodla výstavbu pozdržet a začít s ní až počátkem tohoto roku,“ informovala mluvčí firmy CPI Group Michaela Winklerová.

Podle ní patří mezi nájemce firmy, jako je Fast (Planeo elektro), KiK nebo Lidovka. „Obchodní plocha nákupního střediska ve Vyškově čítající asi dva tisíce metrů čtverečních je stoprocentně pronajatá,“ podotkla Winklerová.

Parcely, na kterých centrum vzniká, nakoupila jako celek už v minulosti společnost Ahold, která je vlastníkem Hypernovy. Právě na pozemcích vedle ní nový obchod vyrůstá.

Ten tak bude dalším přírůstkem v obchodní zóně s Hypernovou, Kauflandem nebo Lidlem. Právě ten se prý bude držet osvědčené taktiky. „V našich prodejnách budeme nadále nabízet široký sortiment i nepotravinářského zboží za velmi nízké ceny,“ uvedla mluvčí Lidlu Jitka Pivoňková.

Menší obchodníci v okresním městě úbytek zákazníků čekají. Někteří se ale konkurence moc nebojí. „Ten, kdo hledá skutečnou kvalitu, dá před hypermarkety obvykle přednost osvědčeným značkovým obchodům,“ myslí si vlastník elektro prodejny v obchodním domě Magnum Luboš Vymazal.

Nakupující na příchodu konkurence podle svých slov vydělají. „Poslední dobou se s novými obchodními domy ve Vyškově roztrhl pytel. Ale nám obyčejným zákazníkům to nevadí. Právě naopak, alespoň budeme mít z čeho vybírat a srovnávat ceny, když nám pořád všechno zdražují,“ svěřila se třeba Eva Burianová.