„Řešili jsme také připojení na okolí, průjezd autobusů nebo objízdné trasy při výstavbě. V květnu jsme dokončili předběžný geotechnický průzkum, jehož výsledky jsme zpracovali,“ sdělila ve čtvrtek mluvčí Ředitelství silnic a Dálnic Lucie Trubelíková.

OBCHVAT BUČOVIC

* Silničáři zpracovávají dokumentaci pro územní řízení.
* Řešili už tvar křižovatek, bezpečnost, připojení na okolí nebo průjezd autobusů.
* Listopad 2023 – předpokládané zahájení výstavby.
* Srpen 2026 – plánované uvedení obchvatu do provozu.

Dokumentace je nezbytná pro územní řízení. Významný posun ocenil i bučovický starosta Jiří Horák. „Konečně se nebavíme o různých variantách tras, ale o práci s konkrétní variantou. Intenzivně se zástupci Ředitelství jednáme,“ potvrdil Horák.

Provoz po silnici I/50 mnohé obyvatele Bučovic dlouhodobě trápí. Někteří na obchvat čekají už dekády. „Rozhodně to potvrzuji. V Bučovicích takové řešení neskutečně chybí,“ uznal třeba Michael Bébar.

V letních měsících je v plánu posuzování vlivu na životní prostředí. „Je to stěžejní chvíle projektu, protože když projde posuzování bezproblémově, tak to je důležitý krok kupředu. Takových kroků nás sice čeká ještě mnoho, ale jiné už jsou za námi. Jdeme po dobré cestě,“ konstatoval starosta Horák.

Obchvat je ve městě dlouhodobým tématem. „Osobně bych uvítal, kdyby zástupci radnice více tlačili na pilu a intenzivněji lobovali za zrychlení celého procesu,“ komentoval opoziční zastupitel Josef Bouda.

Aktuálně je v přípravě zadávací dokumentace pro podrobnější geotechnický průzkum. „Je to podklad pro další stupeň projektování. Koncept dokumentace pro územní řízení bude hotový letos v říjnu. Až po jeho připomínkování a vypořádání bude možné, abychom vypracovali čistopis včetně souhrnu nákladů na stavbu,“ sdělila Trubelíková.

Posouzení mostů

Souvisí s tím takzvaný záborový elaborát, který je potřebný k zahájení výkupů dotčených pozemků. „Podmínkou je ale předchozí schválení záměru stavby včetně ekonomického vyhodnocení nákladů na ministerstvu dopravy. Předpokládáme , že řešení majetkoprávní části zahájíme příští rok v červnu,“ doplnila mluvčí silničářů.

Zmínila také technické a ekonomické posouzení významných mostů na zkoumané trase. „Jedná se o dvě estakády o délce 320 a 585 metrů, dále to pak je most o délce 240 metrů. Zvolíme nejvhodnější variantu technického řešení. Na trase budoucí silice zároveň stále pokračuje biologický průzkum,“ dodala mluvčí Trubelíková.

Podle předběžného odhadu se po obchvatu první řidiči projedou v srpnu 2026.