V současné době tedy stojí před Bučovickými úkol v podobě dopracování studie na delší trasu, která zasáhne i do katastru sousedních Nevojic. „S vedením obce už jsme mluvili. Bude potřeba, aby udělali změnu územního plánu. V podstatě to máme předjednané, na žádný odpor jsme nenarazili," zmínil Válek.

Z jeho dalších slov vyplynulo, že by si město kromě delší varianty mělo nechat zanést do územního plánu i kratší variantu. To vyvolalo mezi zastupiteli diskuzi. „Na jednání ve Vícemilicích se jasně řeklo, že budeme počítat pouze s možností „L" a o druhé už se nebudeme bavit. Proto pro návrh, který mám na stole, jenž počítá s oběma variantami, nebudu hlasovat," uvedl bučovický zastupitel Josef Fajtl.

Podle Válka je ale potřeba, aby úředníci při posuzování stavby na životní prostředí měli zvolenou variantu s čím srovnávat. „Proto je nutné zanést do územního plánu také kratší trasu „J"," vysvětlil Válek.

S tím ovšem nesouhlasil zastupitel Zdeněk Koudelka. „Posuzovat se přece bude konkrétní varianta. Pro posuzování vlivů na životní prostředí není potřeba mít další. Navíc může hrozit, pokud budou v územním plánu zanesené obě, že Ředitelství silnic a dálnic nakonec zvolí tu kratší. A co potom budeme dělat?" ptal se Koudelka.

Ten si navíc myslí, že město už by se dál přípravou projektu nemělo zabývat. „Ředitelství silnic a dálnic si z nás dělá dobrý den. Znovu navrhuji, abychom stavbu nachystali do fáze zanesení do územního plánu a tím by pro nás přípravy skončily," namítl Koudelka.

Podle cestářů to ale není možné. Město se totiž zavázalo, že nechá projekt dopracovat do stadia, v němž zastavilo přípravy na stavbu přeložky. Tedy do fáze územního řízení.

Jak ale zdůraznil zastupitel Miroslav Bílek, je nutné mít pro posuzovaný záměr variantu ke srovnání. Je ovšem možné nabídnout místo kratší trasy plánovaného obchvatu přeložku, která je v územním plánu Bučovic řadu let. „Proto navrhuji zanést do územního plánu pouze variantu „L"," řekl Bílek.

S jeho návrhem souhlasili i ostatní bučovičtí zastupitelé a jednomyslně tak odhlasovali, že stavba městského obchvatu bude počítat pouze s jedinou, a to delší variantou. Radnice ji teď ale bude muset nechat dopracovat, což si vyžádá z rozpočtu podle dřívějších starostových informací přes sto tisíc korun.

S odsouhlasenou možností byli spokojení i členové vícemilického petičního výboru. „Jsme rádi. Teď nám nezbývá než čekat, jestli to, co zastupitelé odsouhlasili, bude skutečně pravda a kratší trasu u Ředitelství silnic a dálnic stornují," shodli se.

Samotné uskutečnění stavby je pak ovšem ještě v nedohlednu. Alespoň to před časem uvedl tehdy ještě krajský radní Miroslav Bílek. Současné navržení obchvatu totiž není podle jeho slov součástí superstrategie ministerstva dopravy. Znamená to, že se s jeho stavbou nepočítá do roku 2025.