„Město je dopravou zahlcené. Asi před pěti lety se o obchvatu mluvilo poměrně hodně. Teď nevím, jestli se o jeho výstavbě jedná nebo se na něj zapomnělo. Po průtahu jezdí těžká auta, která zajišťují obsluhu průmyslové zóny Sochorova, a ničí povrch silnice," poukázal například Vyškovan Adam Jeřábek.

Podle vyškovského místostarosty Břetislava Usnula město s obchvatem pořád počítá. Zůstane zachovaný v novém územním plánu. To je však jediné, čeho se Vyškované v nejbližší době dočkají. „Momentálně jeho stavbu reálně nevidím. Uvědomujeme si ale nárůst dopravy ve Vyškově. Mezi nejproblematičtější ulice dnes patří samozřejmě Brněnská, dál Tyršova, Na Vyhlídce, Nosálovská, případně Hanácká," vyjmenoval Usnul.

Třeba v Tyršově ulici je navíc škola a projíždějící nákladní auta tak ohrožují bezpečnost dětí. „Předpokládám, že jezdí do průmyslových zón. Přibývá jich, protože nedaleko je hojně využívaný sjezd z dálnice. Po její výstavbě se mělo přistoupit i ke zbudování sjezdu, který by byl blíž továrnám a nemusel nás teď obtěžovat hluk a prach, který nám pod okny víří kamiony," stěžovala si obyvatelka Tyršovy ulice, která si nepřála zveřejnit jméno.

Aby město obyvatelům alespoň nějak pomohlo, chce se už v září zaměřit na dopravu na nejzatíženějších místech. Posvítí si nejen na rychlost aut, ale také na průjezd kamionů včetně celkového počtu aut, která místy projedou během čtyřiadvaceti hodin. „Získáme tak reálná čísla, ze kterých bude možné vycházet a plánovat, co dál. Například bychom mohli přistoupit k určitému omezení nákladní dopravy. Ačkoli ani v tomto ohledu moc možností nemáme. Když průjezd někde omezíme, logicky se auta přesunou jinam," krčil rameny Usnul.

Přestože si radnice uvědomuje, že kvůli obslužnosti by si město skutečně zasloužilo buď další sjezd z dálnice, nebo zvláštní silnici, která by odvedla dopravu z centra, jde o práci na několik let. To potvrdil i mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký s tím, že podnik zatím nemá od města na stole žádnou žádost. „Vedení vyškovské radnice s námi případný nový dálniční přivaděč zatím neprojednávalo. Spravujeme silnice prvních tříd, rychlostní silnice a dálnice. Případné vybudování přivaděče, který je cestou nižší třídy, k průmyslové zóně, tak spadá do působnosti Jihomoravského kraje a města. My ale budeme posuzovat technické podmínky pro případné připojení na rychlostní silnici R46," informoval Studecký.

Reálně v současné době naopak vypadá výstavba západního přivaděče, který ulehčí Nosálovské ulici. „Při rekonstrukci železniční tratě Brno-Přerov získáme podjezd pod dráhou. Bude stát přímo naproti sjezdu z dálnice. Nově tak řidiči pojedou přímo, podjedou pod kolejemi a zabočí doprava, kde vyjedou právě v Nosálovské u stávajícího přejezdu. Ten bude zavřený a zruší se. Následně bychom mohli na cestu napojit i západní přivaděč, obchvat by tak pokračoval dál a výjezd by byl v Dědické ulici," informoval místostarosta. Podle něj ale také půjde o běh na dlouho trať. „Budeme muset vykoupit pozemky. K tomu ale přistoupíme, až bude postavený podjezd. A musíme také zajistit peníze," nastínil Usnul.