Zmírní dopravu nebo naopak přinese jenom problémy? Tak se ptají Vyškované a hlavně lidé z Dědické ulice, Osvobození a Nosálovské, když přijde řeč na obchvat okresního města.

Odpůrci jeho smysl zcela zpochybňují. Dokonce kvůli tomuto problému vytvořili sdružení Ekoaktivity. S jeho názory se naprosto ztotožňuje i osadní výbor Dědic. „Nic nevyřeší. Problém se přestěhuje jenom o kilometr dál. Zase přivede dopravu do města. Stejnou chybu radnice udělala před třiceti lety, když dopravu přivedla do centra Dukelskou ulicí. Lidé se oprávněně brání,“ řekla Lidmila Slámová z dědického osadního výboru.

Podle radnice návrh severozápadního obchvatu vznikl na základě dopravní studie. „Důvody jsou jasné. Jediná páteřní komunikace, která svádí dopravu ze všech stran, je průtah městem. Zpracovatelé dopravního generelu vážně varovali, že by mohlo dojít k přetížení některých křižovatek a daleko většímu zatížení už tak přetížených ulic,“ vysvětlil místostarosta Vyškova Roman Celý.

Odpůrci ale na několika veřejných zasedáních zastupitelům vyčítali, že vycházejí z informací starých osm let. Radnice proto nechala část dopravního generelu aktualizovat. Jeho výsledky se radní dozvěděli v pátek. I tento dokument západní přivaděč doporučuje. „Za posledních sedm let došlo ve městě ke zvýšení počtu vozidel o víc než čtyřicet procent. Přivaděč by převedl dopravu jak ze současné hlavní trasy městem, tak z celé západní části Vyškova,“ řekl projektant Pavel Roháč.

Na základě těchto nových informací radnice chce s lidmi znovu o obchvatu hovořit. Jednání se uskuteční čtyřiadvacátého června v Základní škole Purkyňova.

Obchvat ve Vyškově. Vizualizace

„Aktualizované údaje generelu by měly objasnit problémy současné a budoucí dopravy ve městě v případě, zda se obchvat postaví, či nikoli,“ uvedla mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.

Protože jde o problémy, které se dotýkají minimálně poloviny obyvatel města, očekává se, že se zúčastní nejen obyvatelé Dědic, Nosálovic a Osvobození, ale také například Brněnské ulice, 9. května, Hraniček, Purkyňovy ulice, Svatopluka Čecha, Nádražní a dalších.

Někteří lidé už vznesli své připomínky. Radnice tvrdí, že některým z nich vyhověla, další si může vyslechnout. „Reagovali jsme už v případě studie z roku 2004. Polohu jsme částečně odsunuli od zahrad a ze staré zástavby Nosálovic. Víme, že žádná dopravní stavba nevyvolává nadšení. Budeme o tom jednat na setkání. Nemá to být přesvědčování, ale diskuze o významu přivaděče,“ dodal Celý.

Obchvat á vést od nájezdu na dálnici D1 ve Vyškově kolem Nosálovic a sídliště Osvobození po Dědickou ulici, obejít park, protnout Olomouckou ulici a napojit se na Kroměřížskou.