ČTĚTE I SOUVICEJÍCÍ ČLÁNKY O OBCHVATU V PRAVÉM HORNÍM ROHU.

Ucpané ulice, smog, špinavá okna, popraskané domy. Tím vším trpí podle svých slov dnes a denně obyvatelé severozápadní části okresního města. Tvrdí, že jediné řešení neúnosné dopravní situace je obchvat. Aby ho prosadili, založili dokonce občanské sdružení Zdravé prostředí pro Vyškov.

ČTĚTE TAKÉ: OBCHVAT VYŠKOVA VYVOLÁVÁ EMOCE

„Proti současné situaci by přivaděč podstatně snížil v první etapě provoz zejména v Nosálovské, Purkyňově a Brněnské ulici, v sídlišti Na Hraničkách a Osvobození,“ stojí v písemném prohlášení sdružení, jež má redakce k dispozici.

Zdravé prostředí pro Vyškov není jediným seskupením, jehož vznik podnítil problém obchvatu. Už několik měsíců existuje sdružení Ekoaktivity, jež naopak vystupuje zásadně proti přivaděči. Podle jeho členů v čele s Miroslavem Zemanem obchvat neovlivní hustotu dopravy v centru města, protože lidé tam budou dál jezdit do obchodních center. A hlavně izoluje sídliště Osvobození.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ:VYŠKOVANÉ DISKUTOVALI S RADNICÍ O OBCHVATU

To ale příznivci přivaděče odmítají. Podle nich právě Osvobození uleví vybudování kruhového objezdu s napojením na obchvat.

Orientační plán takzvaného severozápadního přivaděče města Vyškova. Obchvat je vyznačený silnou modrou čarou. Oranžovou čarou je zakreslena dálnice D1 a dálniční přivaděč k exitu Vyškov - západ.

„Co se týče odříznutí Dědic a zamezení možnosti dalšího rozšiřování bytové výstavby, tak je nutno připomenout, že se nejedná o žádnou dálnici. Bude to běžná komunikace, která by stejně musela vzniknout v případě bytové výstavby,“ tvrdí členové sdružení Zdravé prostředí pro Vyškov.

Zajedno je s nimi i vyškovská radnice. Podle ní je výstavba dálničního přivaděče naprostou nezbytností. „Dnešní problémy jsou zatím drobné v porovnání s náporem dopravy, jenž nás teprve čeká. Situaci musíme řešit,“ prohlásil před časem v diskusi s obyvateli projektant Pavel Roháč.

Diskutovaný obchvat povede od západního nájezdu na dálnici D1 směrem ke kynologickému cvičišti a dál západně okolo Nosálovic. Základní školu Letní pole mine asi osmdesáti metry, bude pokračovat kolem sídliště Osvobození až po Dědickou ulici. Přes Olomouckou se napojí na ulici Kroměřížskou. Stát by měl asi až po roce 2020.

Práce na obchvatu jsou zatím zcela na počátku. „Do 30. září bude hotova projektová dokumentace pro územní řízení,“ informovala mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová. O stavbě samotné rozhodne Krajský úřad Jihomoravského kraje, který bude v případě jejího schválení investorem.