Projekt zahrnuje i park. „Dva až tři roky jsme kvůli němu vykupovali pozemky, které tak nyní máme scelené. Zbývá jeden pozemek, který patří místnímu obyvateli, a půlí park na dvě části. Jsme s ním ale domluvení, že ho vyměníme za další pozemek na okraji prostoru, kde pro nás nepředstavuje problém,“ komentoval vedoucí odboru investic a rozvoje Petr Lokaj.

Zmínil také zlepšení dopravní obslužnosti. „Aktuálně jsme už získali také stavební povolení pro přístavbu školky na Koláčkově náměstí. Ohledně Nádražní je teď důležité, abychom dotáhli do konce všechny náležitosti a usilovali na podzim o dotaci,“ doplnila Slámová.

Autobusová stanice v Šaraticích.
Do Vyškova jedou Šaratičtí už jen s přestupem. Kordis rušil a upravoval spoje

V případě školky i sídliště usiluje město o dotace ze stejného fondu. „Jedná se o zásobníky dotačního titulu Brněnském metropolitní oblasti. Pro úspěch potřebujeme samozřejmě stavební povolení, ale také vyčíslení nákladů,“ zdůraznil Lokaj.

U rozšíření školky Zvídálek za sedmdesát milionů korun počítá s pokrytím v podobě na šedesát procent celkových nákladů. Náklady revitalizace sídliště ještě nejsou přesněji vyčíslené.

Lokalita za posledních padesát let neprošla zásadnějšími změnami. Podobu projektu navrhli architekti. Zahrnuje například úpravu vjezdu ke garážím a stavbu veřejného parkoviště včetně lepšího osvětlení. Úpravy čekají povrchy v centrální části sídliště. „Jsou ve většině lokalitách v hrozném stavu,“ potvrdila mluvčí Slámová.

Mimo silnici skončilo osobní auto po sobotní ranní nehodě u Heršpic.
S autem u Heršpic narazil do stromu: řidiče museli z auta vyprostit hasiči

Studie zahrnuje opravy chodníku nebo výsadby stromů v budoucím parku za garážemi. „Převážnou většinu plochy vytvoří pestrá květinová louka, ve které jsou plochy s různými aktivitami: přírodní herní prvky pro děti, sad ovocných dřevin, společenská, plocha s posezením a ohništěm a plocha pro volný pohyb psů s agility prvky,“ komentoval architekt Jan Horký, který se na přípravě studie podílel.

Ocenil diskuzi s obyvateli, ze které vycházel. „Odhadujeme, že na sídlišti mají lidé až tři sta jízdních kol. Ve veřejném prostoru se s nimi však vůbec nepočítá. Stojan na kolo byste zde hledali marně,“ doplnil Horký, který by tak přidal kromě stojanů i další mobiliář jako lavičky, odpadkové koše, vývěsní tabule, ale i herní prvky ve vnitroblocích.

Pro podobu studie byly směrodatné také výsledky ankety. „Zacílili jsme ji pouze na obyvatele lokality. Do každé schránky byl doručen dotazník s jednou stranou týkající se domácnosti a třemi stránkami pro individuální odpovědi jednotlivých členů. Zůstává pro nás jasným vodítkem,“ dodal architekt Horký.