„Je to ostuda. Když sem přijede nějaký turista, musí mít strašný dojem. V čekárně jsou cítit záchody. Když člověk vystoupí a vidí to tady, může mít chuť jít třeba do nádražní hospůdky? Myslím, že ani ne. A ta je v porovnání s nádražím v hodně dobrém stavu,“ svěřil se Čtvrtníček.

Že by si nádraží zasloužilo rozsáhlou rekonstrukci, je podle něj věc, o které by nikdo neměl ani diskutovat. Snad taky proto ho vedení Českých drah vybralo do projektu Živá nádraží. Jeho cílem je přetvořit železniční stanice v součásti života městských center, kam lidé rádi chodí, nejen když cestují. Podnik si proto nechal zpracovat studii.

„Materiál doporučuje vyhlásit výběrové řízení na firmu, která se do projektu zapojí,“ uvedla mluvčí Markéta Krausová. Zda bude podnik při hledání úspěšný, není jisté. „Partnera se nám vůbec nemusí podařit najít, lokalita se firmám může zdát nevýhodná. Přesto doufáme, že ho získáme,“ doplnila mluvčí.

Pokud se tak nestane, České dráhy se podle ní pustí do rekonstrukce na vlastní pěst. „Nalezení partnera by však celý proces rekonstrukce urychlilo,“ dodala Krausová.

Vyškovský místostarosta Roman Celý, který má na starosti dopravu, však plánům drah moc nevěří. „Je to už určitě déle než čtyři roky, kdy jsme s vedením Českých drah vedli jednání o vybudování další trati mezi stanicemi. Zatím se však nic neděje. Myslím, že to s opravou nádraží bude podobné. Není to skepse, ale fakt,“ myslí si Celý.

Podle něj by si ovšem nádraží určitě zasloužilo opravu. „Mohlo by to mít v budoucnu velký regionální význam, kdyby se zvýšil počet vlakových spojů v okrese. Nemáme tady tramvaje. Lidem by se tak usnadnilo například cestování do práce,“ doplnil vyškovský místostarosta.

Zatím se však jak obyvatelé města, tak i turisté nejspíš musí smířit s neutěšeným stavem nádraží. Naproti tomu Slavkovští nebo Bučovičtí by nemuseli mít v tomto směru takřka žádné trápení. Vlaková nádraží už tam totiž prošla rekonstrukcí.

I přesto však třeba vedení slavkovské radnice není moc spokojené s tím, jak tamní železniční stanice vypadá.

„Sice má nový kabát, ale je strašně odlehlá od centra města. Navíc je tam docela nepořádek. Když to srovnám například s Německem, České dráhy svým cestujícím určitě hodně dluží,“ podotknul slavkovský místostarosta Jiří Doležel.