V Brně na to zareagovalo vedení města, které chce připravit funkční systém. Sdělil to náměstek Petr Hladík na svém twitteru. „Telefonická linka nefunguje. V České republice máme celkem 400 tisíc seniorů ve věku 80+, systém není připraven ani na registraci desetiny z nich. Svolávám proto v Brně jednání, kde připravíme systém, který bude fungovat,“ napsal Hladík.

Problémy potvrdil i jihomoravský hejtman Jan Grolich, který je v pátek na cestě po Břeclavsku a Hodonínsku. Kraj spustil vlastní telefonní linku pro registraci. Operátoři od pátečního rána čelili tlaku volajících. „Telefony stále drnčí. Mám potvrzeno, že ráno na chvíli linka vypadla. V jednu chvíli naši zaměstnanci museli volat ze svým mobilních telefonů. Musí se to vychytat a linku podle potřeby posílit,“ řekl Grolich.

Ilustrační foto.
Masarykova univerzita otestuje uchazeče o studium online

Původně ji mělo obsluhovat až pět zaměstnanců. Už na čtvrtečním krizovém štábu kraje ale probírali, co dělat v případě, že kapacita nebude dostačovat. „Systém jsme potřebovali dnes otestovat, jsme připravení kapacitu navýšit. Pokud ale centrální systém nefunguje, jsme stejně schopní lidem jen poradit další postup," uvedl hejtman.

Jak dodal, zatím jsou schopni zvýšit počet operátorů na krajské lince zhruba na patnáct. „Budeme aktuálně reagovat. Pokud ani navýšené kapacity nebudou dostačující, nejspíš bychom to řešili spoluprací s call centry,“ naznačil hejtman.