Oblaka prachu, dýmu, bláto a rozkopaná cesta. Tak to už několik měsíců vypadá v Křečkovské ulici ve Vyškově. Aby se lidé dostali do práce nebo ke svým domům, musí kličkovat mezi bagry.

Stavba kanalizace, kvůli které je silnice v ulici uzavřená od dubna, se totiž stále prodlužuje. To je také důvodem, proč místní stále víc nadávají. „Práce dělníků se strašně táhnou. Rozčiluje mě to, protože se po cestě do práce musím vyhýbat množství strojů, a to mě zdržuje. Víc však lituji lidi, kteří bydlí přímo u stavby. Z jedné strany ulice neprojede ani cyklista a z druhé stojí pracovní auta,“ uvedl Radovan Minář z Vyškova.

Není ovšem jediný, kdo si na dlouhotrvající výstavbu stěžuje. Vadí to také vedení města. „Obyvatelům se vůbec nedivím, že jsou rozzlobení. Já sám jsem požádal vodaře, kteří jsou investorem akce, aby mi poskytli závazný harmonogram postupu prací. Situace už je opravdu neúnosná,“ svěřil se Hájek.
Ještě doplnil, že z harmonogramu vyplývá, že dělníci by měli být hotoví s pracemi do konce října. „A to včetně přípojek i zapravení silnice v Hanácké a Moravské ulici,“ dodal starosta.

Přestože už je tedy termín ukončení výstavby jasný, moc mu nevěří vyškovští silničáři. „Nepamatuji si, že by v nás nějaká stavba vzbuzovala takové obavy. Trápí nás, že dodavatelská firma neplní termíny, které byly domluvené. Úseky, které měly být dávno hotové, neuvedla ještě do původního stavu,“ informoval vedoucí technicko– správního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Tomu se navíc ani nelíbí postup podniku. „Způsob, jakým dělníci pracují, je technologicky naprosto nevyhovující. Nechci tedy vidět, jak bude silnice vypadat po zimě. S investorem i zhotovitelem jsme měli domluvené, že silnice bude uvedená do původního stavu. Zatím se tak ovšem nestalo. Pracovníci na mnoha místech poškodili obrubníky, vjezdy a chodníky,“ dodal Olejníček.

V říjnu ovšem dodavatelské firmě končí termín zvláštního užívání silnice. „Dělníci by ji tedy měli opustit a zanechat v naprosto neponičeném stavu. Opravdu jsem zvědavý, jak to dopadne,“ dodal Olejníček.

Že situace není zrovna ideální, připustil i ředitel společnosti Vodovody a kanalizace Vyškov Vladimír Kramář. „Mírné odchylky skutečně máme, ale termíny v podstatě plníme. Problém je v tom, že všude je kanalizace jiná. Nedokážeme dopředu odhadnout, na jaké problémy narazíme. Zrovna před pár dny jsem dostal zprávu, že je tam problém s plynovodem. Malá dírka v potrubí způsobí, že se na to musejí přijet podívat plynaři. To nás zase zdrží o pár dní,“ uvedl Kramář.

Ujistil však, že do konce stavební sezony budou práce hotové. „Samozřejmě i se zapravenými povrchy,“ doplnil Kramář.
Podle správce stavby Jaroslava Skácela dochází ke zdržení mimo jiné proto, že se kanalizace musí umístit hluboko do země. „Také jsme narazili na sítě, které jsou pro nás naprosto neznámé. Třeba přípojky na plyn jsou naprosto nevyhovující. Tím vším se stavba protahuje,“ objasnil Skácel.

I přes všechny komplikace dělníci dodavatelské firmy, kterou je Stavba silnic a železnic Jihlava, stihnou dokončit práce v termínu, a to do konce října. O tom je přesvědčený hlavní stavbyvedoucí podniku Petr Vacek.