V uplynulých dnech město návrhy lidí představilo správě a údržbě silnic. Podle vedoucího odboru investic a rozvoje ve Slavkově u Brna Petra Lokaje zřejmě půjde minimálně tři zmíněné připomínky do projektu zapracovat. „Dorazilo nám jich víc, tyto jsou opravdu opodstatněné. Například auta ve Špitálské ulici nyní parkují na silnici, ta má šířku šest metrů, takže to tam bývá na hraně. V projektu jsou navržená podélná stání jen na severní straně. Lidé chtějí, aby byla i na jižní,“ okomentoval jeden z návrhů Lokaj.

S tím souhlasí i slavkovští autodopravci. Projet Špitálskou kvůli zaparkovaným autům totiž bývá mnohdy obtížné. „Vytvořit tam stání bude určitě dobrý krok,“ zhodnotil například Ondřej Urban.

Oprava průtahu
· Projekt se týká Špitálské, Kollárovy a Slovákovy ulice, ulice Boženy Němcové, spodní části ulice Československé armády, Bučovické, Havlíčkovy a Polní ulice a částečně Brněnské.
· Předběžně by měl vyjít na 120 milionů korun.

Kvůli obavám lidí z narušení statiky domů pak možná bude oproti původnímu projektu na průtahu místo dvou kruhových objezdů jeden. Zůstat má ten, který je plánovaný v Bučovické ulici. „Místo druhého, pod náměstím, jsme navrhli udělat jen odbočovací pruhy a změnilo by se šířkové uspořádání,“ zmínil Lokaj s tím, že lidé poukázali i na křižovatku Lidické, Husovy, Tyršovy a Bučovické ulice. A to v souvislosti s předností.

Nyní vede hlavní silnice po Bučovické a Lidické. „Zvážíme změnu. Že by hlavní byla Lidická a Tyršova,“ doplnil Lokaj.

To řidiči považují za rozumné. „Když jedu od Rousínova k Lidické, musím dát přednost autům jedoucím z Bučovické. Jenomže do křižovatky je špatně vidět. Nejezdí se mi tím místem moc dobře. Změnu přednosti uvítám,“ řekla Vyškovanka Sabina Krejčiříková, která Slavkovem často projíždí.

Cílem rekonstrukce, jak podotkl Lokaj, je zklidnit dopravu na příjezdu do města a zvýšit plynulost a bezpečnost v jednotlivých úsecích. K tomu mají pomoci i osvětlené přechody pro chodce a ostrůvky, které nyní na průtahu chybí. Přibydou i chodníky. Pokud budou na stavbu peníze, uskutečnit by se měla v letech 2019 a 2020.

Jestli silničáři do projektu zapracují všechny připomínky, které na základě požadavků lidí město předložilo, zatím není úplně jisté. „Vždycky se ale snažíme najít kompromis,“ vzkázal šéf vyškovských cestářů Richard Pokorný. Kdy přesně budou mít přepracovaný projekt, také ještě nevěděl.

Nicméně na stavbu hodlá Jihomoravský kraj žádat o evropské dotace a registrace projektů podle něj končí v prosinci příštího roku. „Do té doby bychom měli mít minimálně hotové územní řízení a podanou žádost o stavební povolení. Pokud to nestihneme, projekt neuskutečníme,“ sdělil vedoucí vyškovských silničářů.