Rozdíl pociťují především ti, kdo navštívili například nádraží v Brně, Olomouci nebo nedávno zrekonstruované nádraží v Prostějově.

Přednosta vyškovské železniční stanice Jan Bilíček odmítl na dotaz Deníku k plánovaným opravám cokoliv říci. Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah byla sdílnější. „Vyškov je v projektu Živá nádraží. To znamená, že České dráhy chtějí toto nádraží revitalizovat. V současné době se vypracovává studie proveditelnosti tohoto projektu a další administrativní záležitosti. Až to vše bude hotové, vypíšeme výběrové řízení,“ informovala Bednářová. Částku, kterou chtějí dráhy investovat, ani kdy konkrétně má přestavba začít, odmítla Bednářová prozradit.

Jiné vlakové stanice z Vyškovska do projektu Živá nádraží zařazena nebudou. „Budou možná rekonstruována z vlastních zdrojů Českých drah. Je to dost závislé na rozhodnutí společnosti Kordis, což je koordinátor integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje,“ doplnila Bednářová.

Situace ve Vyškově bude odlišná. „Jedinečnost projektu Živá nádraží je daná spojením našich prostředků s investicemi soukromého sektoru,“ naznačila Bednářová.

Názory obyvatel Vyškova na současný stav vyškovského nádraží se různí. „Mnoho se oproti minulosti zlepšilo. Například restaurace. Čekání na vlak je tam příjemné. Zlepšit by se měla čekárna, sedačky a vestibul“, říká třeba Petr Bednařík.

Také Ivan Šulc se domnívá, že nádraží není ve špatném stavu. „Jen nástupiště by se mohla změnit,“ říká Šulc.

Podobného názoru je i Dušan Vičar. „Proti modernizaci nejsem. Viděl jsem více nádraží, takže zlepšovat je určitě co. Ale je to lepší než dříve“.