HLASUJTE V ANKETĚ V PRAVÉM HORNÍMROHU
DISKUTUJTE DOLE POD ČLÁNKEM

Jedna záplata vedle druhé, hrboly, nerovný povrch. Tak vypadá silnice v Křečkovské ulici ve Vyškově poté, co tam pro vodaře dlouhé měsíce opravovala kanalizaci firma Stavba silnic a železnic Jihlava.

„I naprostý laik pozná, že silnice je vážně v hrozném stavu. Připomíná spíš tankodrom,“ svěřil se například řidič z Vyškova Josef Tvrdík.

Ani vyškovská oblast jihomoravské krajské správy a údržby silnic se nehodlá s takovou situací smířit. „Při přípravě celé akce jsme souhlasili s tím, aby dělníci kanalizaci uložili do vozovky. Ovšem s podmínkou, že dodavatelská firma silnici uvede zcela do původního stavu. To se ovšem nestalo,“ uvedl vedoucí technickosprávního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Silničáři budou podle něj požadovat, aby povrch tvořil souvislou plochu. „Tak aby tam nebyly vidět jednotlivé flastry. Od samého začátku jsme to takto stanovili v našich podmínkách, ale do dnešního dne to není provedené. Pokud tam budou vidět záplaty, tak pro nás úprava vozovky není dokončená,“ doplnil Olejníček.

Ten dál upozornil, že silničáři předali vodařům soupis s veškerými výhradami k úpravě silnice v Křečkovské ulici. „Nikdo nemůže říct, že práce na vozovce spojené s kanalizací skončily a my jsme vozovku převzali. Pustili jsme na ni sice auta, ale investor nesplnil svůj závazek. Budeme požadovat, aby práce dokončil podle našich představ nebo přispěl na celkovou rekonstrukci,“ objasnil Olejníček.

Ten také doufá, že management společnosti Vodovody a kanalizace Vyškov raději zvolí druhou možnost. „Pokud vozovku čeká jen oprava, tak rozhodně stejně nebude zrovna kvalitní. Nikdy to nebude vypadat tak, jak má. Silnice potřebuje rekonstrukci,“ je přesvědčený Olejníček.

Ředitel společnosti Vodovody a kanalizace Vyškov Vladimír Kramář se podle svých slov k problémům staví čelem. „Podmínku, kterou si stanovili silničáři, chceme splnit. Zatím to nebylo možné, protože by se projekt dostal do rozporu s pravidly Evropské unie pro financování projektů z Fondu soudržnosti,“ informoval Kramář.

Region by tak mohl přijít o velké dotace. „Po dokončení prací na kanalizačních řadech jsme se dohodli s vedením města a vyškovských silničářů. Před zimním obdobím provedeme jen zapravení v rozsahu projektu placeného z Fondu soudržnosti. O formě naplnění našeho závazku nad rámec projektu se rozhodne až v příštím roce,“ řekl Kramář.

Připustil, že by špatným řešením nebyl příspěvek na provedení celkové rekonstrukce silnice.