Cesta v průmyslové zóně byla plná nerovností. „Komunikace je už od úrovně zooparku opravená, další etapy byly logickým krokem. Kromě toho jsme zajistili stavbu téměř čtyřicet metrů dlouhého oplocení, opravu a přeložku vodovodu, vybudování nového chodníku pro pěší i nové vedení veřejného osvětlení,“ doplnil vyškovský starosta Karel Jurka.
Nový chodník je dva metry široký a 290 metrů dlouhý. Tvoří ho betonová dlažba. Na úpravách se pracovalo už loni, kdy město získalo získalo cestu do vlastnictví ze Státního pozemkového úřadu. Práce zajistila soukromá společnost za bezmála šestnáct milionů, zdržely se přitom do jara kvůli udržení technologického postupu při betonáži obrub.
Oprava má mít kromě lepší dostupnosti do průmyslové zóny ještě jeden výrazný dopad. Jelikož je samotná komunikace rovnoběžná s Brněnskou ulicí, v budoucnu jí má výrazně odlehčit.
Veškerá průmyslová doprava i služby, kterých je v lokalitě hodně, musí právě přes Brněnskou. Dlouhodobým záměrem je pokračovat s koridorem dál až na výjezd z dálnice D1. „Pokud budou mít dopravci možnost najet do průmyslové zóny přímo z dálnice, samozřejmě to ocení a nám se zklidní provoz v Brněnské ulici. Nebudou muset komplikovaně vyjíždět z vedlejších komunikací na frekventovanou Brněnskou a naopak. Znovu ale podotýkám, že hovoříme ve výrazně budoucím čase,“ informoval vedoucí odboru územního plánování a rozvoje Jiří Plášil.
V dalších opravách se bude v nadcházejících letech pokračovat, i když vše komplikuje současná krize. Tipy na další citlivá místa mají i místní. „Cestu u hotelu atrium směr pryč z Vyškova by to opravdu chtělo opravit, ale záleží, kdo je vlastníkem komunikace,“ komentovala například Klára Dostálová.
Podle územního plánu je lokalita určená k využití pro průmysl a služby. Provoz školního statku skončil v roce 2006. V areálu se nacházely bývalé zemědělské stavby z šedesátých let minulého století. V devadesátých letech začala zemědělská výroba slábnout, zemědělské provozy vesměs skončily a objekty začaly chátrat. Většina se postupně dostala do rukou soukromých majitelů.