Stejně tak rychle jako vznikl v okresním městě třeba Lidl nebo Kaufland, lidem před očima roste jako z vody nákupní centrum hned vedle tamní Hypernovy. Podle nejčerstvějších informací otevře zákazníkům svoje brány ani ne za měsíc.

„Výstavba je v podstatě záležitostí krátké doby. Obchodní centrum otevřeme už čtyřiadvacátého dubna,“ potvrdila mluvčí developerské společnosti CPI Group Michaela Winklerová.

Přestože jde podle ní o nenáročnou stavbu, práce se znatelně protáhly. Přibližně před půl rokem totiž uvedla, že lidé si tam poprvé nakoupí na konci listopadu. „Investor se však rozhodl, že termín posune. Nevyskytl se žádný problém. Jenom vycházíme vstříc obchodníkům, kteří tam budou mít svoje prodejny,“ vysvětlila Winklerová.

Na ty se právě mnozí Vyškované těší. „Většinou jezdím nakupovat do Brna, protože tady je výběr například značkového oblečení omezený. Příchod nového obchodního centra to snad změní a spousta lidí ušetří peníze za benzín,“ myslí si třeba Tereza Horká.

S ní souhlasí i další obyvatelé okresního města. „Tak nám tady obchodů pěkně přibývá. Snad si budou konkurovat a ceny budou příznivé,“ těší se zase šestatřicetiletá maminka Hana Absolonová.

V takzvaném Retail parku najdou zákazníci například diskontní módu Lidovku, prodejnu s textilem KiK, elektroniku Fast (Planeo elektro) a mnoho dalších.

Nová obchodní zóna bude konkurovat zejména obchodnímu domu Lidl. Ten se ale drží osvědčené strategie: „V našich prodejnách budeme i nadále nabízet široký sortiment potravinářského i nepotravinářského zboží za velmi nízké ceny,“ uvedla mluvčí Lidlu Jitka Pivoňková.

Obchodníci z náměstí očekávají úbytek zákazníků. Ale například majitel elektroprodejny v obchodním domě Magnum Luboš Vymazal tvrdí, že zákazník, který hledá skutečnou kvalitu, dá před supermarkety přednost osvědčeným značkovým obchodům.

Šárka Dubská