Vedení radnice záměr přeložilo. Akci, na kterou je v rozpočtu vyčleněných osm milionů korun, přesunulo z letošního roku na příští. Podle starosty Michala Boudného kvůli administrativním průtahům. „Čekali jsme na síťaře, což akci výrazně zbrzdilo," zdůvodnil Boudný s tím, že práce začnou příští rok na jaře.

Nicméně třeba právě podle Uhlířové je rekonstrukce zbytečná, pokud budou ulicí nadále projíždět přetížená nákladní auta. „Trpí tím nejen silnice, ale i domy, které nám praskají. V prvé řadě by radnice měla zajistit, aby kamiony jezdily do továren jinudy," poznamenala Slavkovanka.

Podle starosty však rekonstrukce problémy vyřeší. Jak vysvětlil, nejde jen o špatný povrch vozovky, ale i to, co je pod ní. Nevyhovující je totiž také podloží, které se pod tíhou kamionů propadá a na cestě tak vznikají například praskliny. „V podstatě jde o stejný problém, na který jsme narazili, když jsme opravovali Smetanovu ulici. Navíc někteří obyvatelé měli pod silnici svedené odpady. Myslím si, že něco podobného nás čeká i ve Slovanské ulici. Domácnosti, které nejsou napojené na kanalizaci, budeme muset připojit, a následně uděláme nové, kvalitní podloží. Díky tomu ulice přestane trpět otřesy," přiblížil starosta s tím, že k zemi půjdou i vzrostlé stromy, jejichž kořeny narušují povrch vozovky.

Jak doplnil vedoucí slavkovského odboru investic a rozvoje Petr Lokaj, rekonstruovat se bude úsek od Bučovické ulice směrem k průmyslové zóně. Co se týká podloží, zmizí hlína, která ho tvoří, a nahradí ji štěrkové vrstvy. „Tím zajistíme únosnost zemní pláně. Na to pak dělníci položí vlastní konstrukci vozovky," upřesnil.

Kamiony tak dál budou ulicí projíždět. Město však podle něj hledá jiné možnosti, kudy by mohly do přilehlé průmyslové zóny jezdit. „Do jedné továrny může na základě územního plánu vést příjezd po Bučovické ulici. Nicméně je na jejím majiteli, zda ji postaví. Ale také by se tam naráželo na novostavby bytových a rodinných domů. Další firma řekla, že už ulici využívat nebude, protože to bylo nutné jen po dobu, kdy budovala přístavbu. Zbývá vyřešit jeden větší podnik s kamionovou dopravou. Ten ale nemá možnost příjezdu odjinud. Jedna varianta existuje, a to v podobě vybudování okružní komunikace, nicméně by rovněž nebyla bez problémů," nastínil situaci šéf odboru.

Součástí rekonstrukce Slovanské pak bude i vznik parkovacích stání. Podle starosty na úkor předzahrádek. To se obyvatelům, jak naznačila Uhlířová, také zrovna nezamlouvá. „Vysázeli si tam keře, květiny, pečují o ně. A mají o ně přijít?" ptala se žena.

To však podle Lokaje není úplně pravda. „Podélná stání necháme udělat na západní straně, směrem k městu. O předzahrádky ale lidé v podstatě nepřijdou. Nyní vede v části ulice chodník okolo fasád domů. Po rekonstrukci se bude nacházet podél silnice a mezi ním a domem bude místo právě pro pás zeleně," objasnil Lokaj.

Silnice ve Slovanské ulici je stará desítky let. Za první republiky v ní prý byla plánovaná kasárna a existoval na ně i projekt. Domy tam podle Lokaje byly postaveny zřejmě po druhé světové válce.

Lokalita se dočká rekonstrukce poprvé od doby, co vznikla. Potrvá zhruba čtyři měsíce a obyvatelé se při ní autem ke svým domům nedostanou. „Budou muset parkovat v bočních ulicích a zajištěná bude dostupnost pouze pro pěší," doplnil vedoucí odboru.