Problematické tam jsou především vjezdy do dvorů, které jsou mezi bytovkami celkem tři. Mají sloužit pro obsluhu, ale místo toho v nich řidiči divoce parkují. Na každém dvoře bývá podle informací města zhruba patnáct až osmnáct aut, velká část jich parkuje na zeleni.

Podobné situace jsou sice i v jiných částech města, tady však auta prakticky absolutně brání příjezdu integrovaných záchranných složek (IZS). „Sanitka ještě zaparkuje, ale u hasičů to je zásadní problém,“ zdůraznil místostarosta.

Firma zajišťující úklid nezvládla z noci na následující den posyp.
Vyškov jako kluziště: sypače vyjely pozdě, bourala auta. Radnice už se omluvila

Důležitost zajištěný dostatečného prostoru pro záchranné složky potvrdil také krajský koordinátor BESIP Pavel Čížek. „Problém vyvstane právě v okamžiku nutného zásahu hlavně vozidel hasičů,“ prohlásil Čížek.

Bude to legální

S obyvateli o situaci debatovali zástupci města na Základní škole Purkyňova, kde probrali také návrh řešení. Drtivá většina z asi padesáti přítomných lidí ho v rozdaných dotaznících podpořila.

Návrh počítá s legalizací parkování a zabezpečením průjezdu IZS. „Kapacita ve dvorech se pak zvýší o sto procent oproti stávajícímu stavu. Plánovaná parkovací místa však budou splňovat požadované normy. Zároveň je tato varianta citlivá k zeleni, zůstal by klidový dvůr, který chceme také rekultivovat s možnostmi pro odpočinek, posezení pro rodiče i seniory, počítáme s herními prvky pro děti,“ řekl místostarosta.

Vystěhování obyvatel Rychtářova, kteří museli opustit své domovy v roce 1941.
Obyvatele obcí na Vyškovsku vystěhovali nacisté. Historička zkoumá jejich osudy

Před radní bude nejdříve předložený investiční záměr akce, po jehož schválení bude následovat výběrové řízení na projektanta. Pokud nedojde ke komplikacím, chtějí mít projekt hotový v letošním roce. Potřebné prostředky jsou schválené v rozpočtu.

Následná stavba pak bude rozdělená do etap. „Cílem je, abychom vše zvládli během tohoto volebního období. Ta situace tam je ale už dnes neudržitelná. Zvažujeme proto vytvoření odstavných ploch pro auta v docházkové vzdálenosti a omezení parkování ve stávajících dvorech. Přece jen bezpečnost lidí musí být na prvním místě,“ uzavřel Celý.