Motoristé, místní i podnikatelé budou muset sáhnout hluboko do kapsy. Vyškovská radnice totiž zpoplatní další parkovací stání.

„Se zavedením placeného parkování v centru města nastala situace, kdy řidiči, kteří nechtějí platit, obsazují sousední neplacené ulice. V prstenci kolem centra, jako je například sídliště Palánek, Jiráskova, Komenského, Hřbitovní ulice a další, došlo ke značnému nárůstu aut. Ulice bývají zcela ucpané,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy vyškovského městského úřadu Petr Buchta.

Proto radnice připravuje změnu v systému parkování. Rozšíří počet ulic, kde se za odstavení auta platí. Aby neměli problém zaparkovat u svého domu lidé, kteří v těchto zónách bydlí, a podnikatelé, již tam mají své provozovny, rozšíří se rezidentní i abonentní parkovací karty. Podnikatelé zaplatí devět tisíc korun za rok. Novou cenu schválili zastupitelé.

Celoroční cena karty pro obyvatele ještě není stanovená, pravděpodobně se podle místostarosty Romana Celého bude pohybovat mezi dvěma a pěti stokorunami. Karta řidičům sice nezaručí stálé konkrétní parkovací místo, ale budou mít přednost v parkování. Ostatní řidiči, kterým se v těchto místech podaří zaparkovat, nesmí zapomenout nosit v kapse drobné do nových automatů.

Vyškov se inspiroval podobným systémem v Kyjově a v Břeclavi. Podle původních plánů radnice chtěla změnu zavést od podzimu. Ale Buchta si není jistý, zda se podaří všechny záležitosti tak rychle schválit.

Problémy s parkováním ve Vyškově jsou dlouhodobé. V centru přibylo v poslední době pouhých sedmadvacet nových parkovacích stání v Kostelní ulici v místě, kde dřív stávala tržnice. Další nové parkoviště vzniklo až u nemocnice.

Na špatnou možnost parkování si stěžují také obyvatelé všech vyškovských sídlišť. Radnice proto v poslední době klade důraz na regeneraci sídlišť včetně úpravy parkování. Letošní opravy Dukelské, Palánku a Smetanova nábřeží spolknou dvanáct a půl milionu korun. Jedenáct a půl milionu budou stát opravy sídliště Osvobození.

Samostatnou kapitolou je parkování u akvaparku. S přibývajícími slunečními paprsky se tamní obyvatelé hrozí nárůstu aut návštěvníků bazénu. „Jakmile začne letní sezona, stojí auta i před vjezdy do garáží. I mimo sezonu jsou lidi bezohlední. Parkují na trávníku, před vchody domů, blokují ostatní auta. Je tu prostě málo parkovacích stání,“ uvedl například Miroslav Pospíšil.

Podle velitele strážníků je na vině malý počet parkovacích míst. „Parkoviště u zimního stadionu nestačí. Řidiči jsou buď pohodlní hledat jiné místo. Nebo se ve městě nevyznají, a tak auta staví u akvaparku, kde se dá,“ potvrdil Sedláček.