Práce dospěly k fázi, kdy je nutné směrem na Vyškov zachovat jen jeden jízdní pás. „S ohledem na vysokou intenzitu dopravy v tomto úseku hrozí velké riziko vzniku kolon, a to zejména směrem na Vyškov," upozornil mluvčí dálničního ředitelství Jan Rýdl.

Omezení potrvá něco přes týden, do úterý 4. srpna. Od 204. kilometru, tedy od motorestu Rohlenka, bude doprava na Vyškov svedená do jednoho jízdního pruhu v protisměru, ve kterém bude pokračovat až ke sjezdu na Holubice na 210. kilometru. „V opačném směru zachováme dva jízdní pruhy. Nájezd a výjezd u Holubic zůstanou neomezené, ovšem na odpočívce Rohlenka budou pro auta jedoucí směrem na Vyškov uzavřené," upřesnil Rýdl s tím, že nejvyšší dovolená rychlost v celém úseku je osmdesát kilometrů v hodině.

Skoro jako loni

Vzniklá situace se tak pravděpodobně bude podobat té, která panovala loni na podzim. Tehdy se rekonstrukce týkala úseku dálnice u Rousínova. Vzhledem k tomu, že ve stejné době pracovala Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje na opravě silnice II/430 mezi Rousínovem a Tučapy, omezení na dálnici nebylo prakticky kudy bez komplikací objet. Auta stála v dlouhých kolonách na obou dopravních tepnách mezi městy. A to celé tři měsíce.

Silničáři s opravou takzvané staré silnice pokračují i nyní. Před časem ji navíc kvůli závěrečným pracím museli úplně uzavřít v Komořanech.

Dálniční ředitelství nicméně motoristům doporučuje vyhnout se opravovanému úseku dálnice právě například po silnici II/430. „To ale v žádném případě není vhodné. V současné době je nejen uzavřená v Komořanech, ale omezení platí i pro úsek při výjezdu z Rousínova, kde je doprava řízená semafory," upozornil šéf vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka na to, že zvýšená doprava na staré silnici může způsobit velké problémy.

Ideálně by tak řidiči měli využít blíž nespecifikovaných vzdálenějších objízdných tras, o nichž se zmínilo i Ředitelství. „Vzhledem k tomu, že dálnice je průjezdná, byť jen jedním pruhem, žádné oficiální objížďky nejsou stanovené," připomněl Gardelka.

Oficiální je například objížďka uzavírky v Komořanech. I u ní ovšem cestáři evidují problémy. Nákladní auta nad tři a půl tuny ji mají objíždět přes Slavkov u Brna. „Místo toho jezdí po objížďce určené pro osobní auta, tedy po místní komunikaci v Komořanech. Není to ale problém, se kterým bychom mohli my něco dělat, dodržování musí ohlídat policie," poukázal Gardelka.

Řidič Ludvík Karlík, který mezi Brnem a Vyškovem často jezdí, má za to, že dálnice už měla být opravená dřív a rekonstrukce nemusela kolidovat s pracemi na staré silnici. „O nějakém objíždění ale neuvažuji. Koupil jsem si dálniční známku, tak budu dál jezdit po dálnici," zmínil muž.

Jak na dálnici, tak na silnici druhé třídy se opravy chýlí ke konci a právě závěrečné práce bývají nejproblematič­tější. Právě začínající etapa rekonstrukce dálnice je poslední, která byla v plánu, a od 4. srpna se na ní řidiči projedou bez omezení. „Důvodem úplné uzavírky jednoho pásu je pokládka obrusné vrstvy na opravovaném úseku a s tím spojené dokončovací práce. Pracovat se bude nonstop s výjimkou nočních hodin. Obrusnou vrstvu nelze v noci pokládat," upřesnil mluvčí dálničního ředitelství.

Delší dobu potrvá, než budou hotové práce na silnici II/430. Skončit mají spolu s uzavírkou Komořan 30. září. „Je prostě nutné to ještě vydržet. Pak už bude průjezd hladký a po novém," konstatoval Gardelka.