„Průjezdnost je na frekventované silnici více než dvanáct tisíc aut denně. Lidé si na podchod rychle zvykli, protože překonání I/50 je jinak obtížné nejen pro ně, ale i pro auta,“ komentovala starostka Nevojic Kamila Ohnoutková.

Zajištění přechodu bez rizik přitom obec s různými vedeními řešila už roky. Varianta s přechodem pro chodce neprošla přes úřady, které doporučily mimoúrovňový přechod. S myšlenkou podchodu se nakonec upozadilo řešení nadchodem, které by bylo podle studie nákladnější.

Klikněte a podívejte se, kde všude jsme už byli a co zajímavého jsme tam zjistili.Klikněte a podívejte se, kde všude jsme už byli a co zajímavého jsme tam zjistili.Zdroj: Deník„Byla to naše historicky největší akce. Náklady činily přes osmadvacet a půl milionu korun. Dvaadvacet pokryla dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury a dalších dva a půl milionu pak dotace od Jihomoravského kraje,“ řekla starostka, když zároveň zdůraznila, že bez podpory by tak náročná investice nebyla pro malou obec uskutečnitelná.

Práce skončily v listopadu minulého roku, stavaři na místě pracovali od května. „Přes komplikace spojené s nepříznivým počasím a různými omezeními skrze tehdy vyhlášený nouzový stav, je uskutečnili dle časového harmonogramu,“ dodal za vyškovské policisty Michal Sedláček. Lidé si změny vesměs cení. „Konečně nemusíme přecházet tu šílenou křižovatku v Nevojicích, když jedem na kole do Bučovic,“ komentoval třeba Robert Kocián.