Na stole České obchodní inspekce a také u Okresního soudu ve Vyškově se ocitl případ Petra Brunclíka z Ruprechtova, kterému dvě firmy z Vyškovska nechtěly zaplatit reklamaci špatně odvedené práce.

Jedna z nich mu potom, co o kauze informoval Vyškovský Deník Rovnost, začala peníze splácet. Druhá, ačkoliv vyškovský soud rozhodl, že musí peníze zaplatit, ovšem podle Brunclíka stále dělá mrtvého brouka. „S jednatelem společnosti Stanam, která mi podbíjela krovy, Zdeňkem Bauchem, jsme se dohodli na splátkovém kalendáři. Ale František Loužecký z firmy Bourák mi zatím nic nedal. Dokonce ani nereaguje na doporučené dopisy, které mu posílám,“ uvedl Brunclík.

Právě v případě Loužeckého je poškozený podle svých slov pesimistický. „Už toho navykládal tolik, že mu opravdu nevěřím. Do novin prohlásil, že mi zaplatí do konce prázdnin. Zatím jsem od něj však neviděl ani korunu,“ dodal Brunclík.

Redaktorka Vyškovského Deníku Rovnost se ovšem ve středu s Františkem Loužeckým, majitelem račické společnosti Tesařství-montáže-bourák, sešla. „V úterý jsem Petru Brunclíkovi poslal dvacetitisícovou splátku. Do konce roku mu zaplatím všechny peníze, je to kolem sto šesti tisíc. Chci, aby to už bylo vyřešené. Na této zakázce jsem prodělal asi dvacet tisíc korun,“ řekl Loužecký, který se s Brunclíkem dostal do sporu kvůli stavbě pergoly. Jak uvedl, kvůli Brunclíkovým požadavkům nepostupoval při výstavbě podle projektu. „Věčně byl s něčím nespokojený, takže jsem se snažil vyhovět jeho požadavkům. A jak to dopadlo! Věc skončila až u soudu. I když se mi soudní rozhodnutí moc nelíbí, zaplatit musím,“ pokračoval Loužecký.

Jenomže Brunclíkovi zatím žádné peníze na účet nepřišly. „Jestli je poslal v úterý, je možné, že mi dojdou až ke konci týdne. Uvidíme. Pokud by to tak opravdu bylo, budu hodně rád. Zatím jsem dostal jen část peněz od firmy Stanam. Ani ta je ovšem neposílá pravidelně,“ reagoval Brunclík.

Jednatel společnosti Stanam ovšem tvrdí, že bylo na jeho dobré vůli, když navrhl Brunclíkovi splátkový kalendář. Případ totiž, na rozdíl kauzy s Loužeckým, Brunclík neřešil soudní cestou. „Na návrh totiž nijak neodpověděl. Protože ale nechci mít další potíže, požadovanou částku, což je asi dvacet tisíc, mu zaplatím,“ ujistil Bauch.

Aby se lidé vyhnuli podobným potížím, měli by si podle pracovnice Spotřebitelského informačního centra SOS Brno Ivany Šmídové dávat pozor hlavně v začátcích, kdy si vybírají firmu pro uskutečnění zakázky. „Například na našich webových stránkách najdou zkušenosti spotřebitelů s určitými podniky. Zadruhé by se měli dívat na to, jak je postavená smlouva, aby třeba neznevýhodňovala zákazníka před zhotovitelem,“ uvedla Šmídová.