Za poslední čtyři měsíce měřili policisté rychlost řidičů v Rousínově jen čtyřikrát. Přitom odhalili téměř čtyři desítky hříšníků, kteří rychlost překročili. To dokazuje, že měření v Rousínově, kudy vede velmi frekventovaný tah z Vyškova na Brno, je rozhodně na místě. Rousínovští zastupitelé by byli rádi, kdyby měření probíhala častěji.

„Například přes sídliště jezdí řidiči stále velmi rychle. Rád bych viděl radar i v Habrovanské ulici, kde řidiči jezdí padesátkou zcela výjimečně,“ řekl zastupitel Rostislav Bílek.

A obyvatelé mu přizvukují. „Když byla uzavírka Skálovy ulice, jezdila většina aut ulicí Za dvorky. Stanovenou rychlost tam téměř nikdo nedodržoval,“ uvedl například Jan Staněk.

Jenže na celý okres je minimum radarů. „Jsou jenom dva radary ve Vyškově, které se musejí vystřídat i na jiných místech okresu,“ uvedl na veřejném zasedání zastupitelstva vedoucí obvodního policejního oddělení v Rousínově Jindřich Fiala.

Nejenže jsou radary hodně drahé, jejich cena se pohybuje kolem čtvrt milionu korun, ale manipulovat s nimi můžou jenom proškolení pracovníci. A to v okamžiku, kdy je v celém okrese podstav, například jen v Rousínově chybějí podle Fialy tři policisté, problém.

„Radary disponuje dopravní inspektorát. Pro celý okres Vyškov jsou dva. A to vozidlový R7 CCD a přenosný laserový měřič rychlosti. Na tyto radary musejí být policisté vyškolení. Proto na žádost obvodních oddělení měří pracovníci dopravního inspektorátu,“ uvedla mluvčí vyškovské policie Monika Novotná.

Radar musí obsluhovat tři policisté

Podle mluvčí Novotné policisté měří na Vyškovsku v průměru čtyřikrát týdně. „Musíme vycházet z počtu policistů. Při měření totiž musejí být minimálně tři,“ dodala Novotná.

Nejčastějšími místy, kde policisté měří jsou hlavně silnice první třídy, úseky častých nehod a lokality s komplikovanou dopravou. Často je policisty mimo jiné vidět v Nížkovicích, v Čechyňské ulici v Rousínově, v Kučerově, Drnovicích či na příjezdu do Vyškova, kde najíždějí lidé jak od Drnovic, tak i ze sídliště Osvobození a od nemocnice.

Novotná dodala, že místa, kde se měří, se určují především podle dopravní nehodovosti. Vytipovávají se také místa, kde řidiči často páchají přestupky. V neposlední řadě berou policisté i ohled na žádosti starostů obcí. Statistiku překračování rychlosti získávají také z informačních radarů, které umístily obecní úřady v problémových místech. Zaznamenávají jak často a o kolik řidiči překračují rychlost. Dobré zkušenosti s nimi mají například Ivanovice na Hané, Hoštice-Heroltice, Račice-Pístovice, Drnovice a další.