Na staronové adrese Dvořákova 23 sice zákazníci využívají modernějšího zařízení, ale vadí jim nedostatek místa. A dlouhé čekací doby. „Na co mi je příjemné moderní vybavení, když na poště strávím dvakrát víc času než na původní pobočce? Prostory jsou stísněné, lidí mnoho a vůbec si nedokážu vysvětlit to dlouhé čekání,“ nechápala třeba Alžběta Nováčková z Vyškova.

Necelou hodinu

To, co na staré pobočce vyřídila během pěti až deseti minut, se nyní několikanásobně protahuje. „Můj rekord je padesát minut. Navíc, jak je pobočka výrazně menší, tak si nedokážu představit, jak tam budou lidé stát v létě, když to bude vydýchané. Pustit naplno klimatizaci asi nebude nejlepší nápad,“ myslela si zákaznice.

Největší problémy s čekáním ve frontách jsou podle lidí v době poledních přestávek a potom kolem třetí a čtvrté hodiny odpolední.

Stížnosti rozčarovaných lidí si několikrát do týdne vyslechnou také na vyškovské radnici. „Nejde o oficiální stížnosti, protože město s něčím takovým nemůže nic udělat. Z přesunu do menšího jsou ale lidé rozladění, chodí k nám poměrně často,“ sdělila mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová s tím, že třeba o Vánocích sama zažila fronty až ven.

Nicméně dodala, že si lidé naopak pochvalují třeba zavedení večerní rozvážky balíků. Provozní ředitel České pošty pro Jižní Moravu Vladimír Procházka přiznal, že pošta zaznamenala mírné prodloužení čekacích dob oproti původní pobočce. „Na starý vyvolávací systém nicméně nebyly napojené přepážky s výdejem balíkových a listovních zásilek. To bude ten hlavní rozdíl. Teď je vše v jednom, všechny přepážky jsou univerzální a poskytují veškeré služby,“ vysvětlil rozdíl Procházka.

Připomněl, že ačkoliv měla pošta na původní adrese mnohem větší prostory, otevřené byly stejně jen některé přepážky. „Bývalé prostory byly skutečně megalomanské. Takové už dnes nemá prakticky žádná pobočka pošty v celé České republice. Asi to může vyvolávat stísněnost. O menších prostorách pochopitelně víme, ale jednoduše jsme se přizpůsobili běžnému standardu,“ prohlásil Procházka.

Služby diskrétnější

Zdůraznil, že v pobočce nedošlo k žádným personálním změnám, které by čekací doby zapříčinily. „Naopak se nám osvědčilo, že přepážky jsou oddělené od dvorany, kde čekají další zákazníci. Diskrétní prostory nabízí také třeba přepážka Czech Pointu v prvním patře pošty,“ připomněl provozní ředitel.

Pobočka navíc nabízí zvukové signály pro nevidomé, k dispozici je i plošina pro vozíčkáře nebo pro maminky s kočárky.

Někteří zákazníci si navíc pochvalují, že pošta sídlí o trochu blíž centru města a že už nemusejí chodit po schodech jako v bývalé budově Telecomu na náměstí Čsl. armády. „Rozhodně je to hodně nahuštěné, o dost menší a občas jsem problém s frontami zaznamenal. Případné čekání mi ale nevadí,“ vyjádřil se třeba zákazník Václav Gottwald z Vyškova.

Pošta sídlila v bývalé budově Telecomu u Palánku už od roku 1982. Do původních prostor se vrátila proto, že ji končila nájemní smlouva a nový majitel, který budovu koupil, požadoval vysoký nájem. „Podařilo se nám zrekonstruovat vlastní objekt a s návratností vložených prostředků počítáme zhruba do jednoho roku,“ odhadovala tehdy generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá.