Není osvětlený, chybí na něm ostrůvek a hlavně chodci musejí překonávat hned tři jízdní pruhy. Nejeden z nich už tak na rousínovský přechod pro chodce na křižovatce s Habrovanskou ulicí naproti pobočce České pošty doplatil. „Z našeho pohledu je nebezpečný, provoz na silnici druhé třídy je frekventovaný a na přechodě od roku 2010 utrpěli tři chodci po střetu s autem těžká zranění," upozornila vyškovská policejní mluvčí Iva Šebková.

Rousínovan Jiří Bilík, který nedaleko křižovatky bydlí, už v místě zažil několik kolizí. „Možná těch střetů chodců s auty bylo ještě víc. Navíc musíme myslet i na závažné následky sražených. Místo je nebezpečné. Nějaký ostrůvek určitě uvítám," přál si Bilík.

Podle policejní mluvčí v místě dochází k přehlédnutí chodců ze strany motoristů poměrně často. „Přechod je široký, vede přes tři jízdní pruhy. Navrhli jsme proto jeho úpravu. Přesune se z jedné strany křižovatky na druhou, bude blíž k Vyškovu," zmínila Šebková s tím, že v místě navíc vznikne ostrůvek.

V plánu je také jeho osvětlení pro dosažení větší bezpečnosti chodců. „Zatímco teď pěší musejí ujít zhruba dvanáct až čtrnáct metrů, po rozdělení ostrůvkem budou překonávat úseky dlouhé vždy tři až čtyři metry," řekla mluvčí.

Jenže kdy ke změně dojde, není jasné. To, co silničáři čtenářům Vyškovského deníku Rovnost před časem naznačovali, nyní téměř definitivně potvrdili.

Rekonstrukce silnice druhé třídy mezi Rousínovem a Tučapy letos sotva začne, dělníky čekají maximálně jen přípravné práce. „Z Regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod jsem neviděl ještě ani jednu připomínku, jenže my musíme mít k dispozici zadávací dokumentaci. Ta popisuje třeba množství činností nebo stavebního materiálu. Zájemce pak práce nacení a přihlásí se do výběrového řízení. Jenže jakmile z regionální rady, odkud máme čerpat dotace, připomínky přijdou, může nás náprava opět zdržet. Zahajovat v listopadu technologie, které se mají dělat v létě, je samozřejmě nesmysl," zdůraznil vedoucí technickosprávního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Pokud tedy opravy začnou, tak spíš symbolicky. „Přípravné práce se budou zřejmě týkat kruhového objezdu v Rousínově, kde je potřeba udělat například přeložku vodovodu. To hlavní ale určitě začneme dělat až příští rok," prohlásil Olejníček.

Posouvání termínu nijak netěší vedení dotčených obcí. Aby práce začaly co nejdřív, by uvítal jak starosta Tučap Miloslav Brandýs, tak i starostka Komořan Marie Šimáčková. Stejně jako vedení Rousínova, které v souvislosti s rekonstrukcí průtahu plánuje investovat do oprav chodníků po obou stranách průtahu. A slíbilo, že některé jiné přechody zmizí.

Dopravně vytíženou silnici má rekonstrukce zmodernizovat a tím napomoct zklidnění dopravy. Rozpočtovaná cena dosahuje sta milionů.

I když rekonstrukce zhruba pětikilometrového úseku začne ve velkém až příští rok, dopravní policisté by uvítali, kdyby se rizikové místo v Rousínově upravilo co nejdřív. „My samozřejmě nejsme investory oprav, rádi bychom však, aby se přechod přesunul bez ohledu na to, kdy rekonstrukce průtahu začne," naznačila Šebková. Upozornila i na některé další sporné přechody pro chodce v regionu. „Obecně je trend zužování přechodů, například hned dva takové jsou v Brankovicích," doplnila policejní mluvčí.