DISKUTUJTE DOLE POD ČLÁNKEM

Když chce Renata Kamenišťáková z Ivanovic na Hané zaparkovat před svým bytem v Žižkově ulici, má problém najít volné místo. Ulice je od křižovatky s Husovou ulicí až po zahrádky plná aut. Parkují tam především zaměstnanci nedalekého podniku Bioveta. Projet pak ulicí, kde často navíc stávají vozidla po obou stranách úzké silnice, je velmi obtížné.

Zlobí se většina obyvatel ulice. „Lidé nemůžou zaparkovat před svými vlastními domy a byty. Auta parkují i před vjezdy, ze kterých pak řidiči nemůžou vyjet. Obrovské potíže má zemědělská technika, zrovna před několika dny se tu zasekl traktor s branami. Někdy mívají problémy i autobusy,“ hovořily shodně Jana Procházková a Alena Dosedlová.

Podobně se nechala slyšet i Jindra Dočkalová, kterou navíc trápí ještě těžké vozy. „Když se k tomu všemu přidají ještě nákladní auta, která se nevejdou pod most směrem na Drysice a přes Žižkovu ulici ho objíždějí, tak už tady není vůbec k hnutí,“ doplnila Dočkalová.

Podle obyvatel Žižkovy ulice není pochyb, že auta patří zaměstnancům Biovety. „Bioveta má jen dvě malá, věčně plná parkoviště. Jestliže je nemůžou rozšířit, proč by nemohli upravit třeba prostor před bývalým mlýnem, který je také majetkem společnosti?“ ptala se Dočkalová.

Kamenišťáková tvrdí, že lidé vedení ivanovické radnice na problém několikrát upozornili. „Sousedka byla jednat na městském úřadě, ale sdělili jí, že to jen tak vyřešit nepůjde. Proč by tam ale nemohly být omezující dopravní značky?“ přemítala.

Vedení Ivanovic znovu na problém upozornila na jednání zastupitelstva. „Jediné řešení by bylo udělat ze zeleného pásu nebo za domy pro obyvatele parkoviště. Ovšem v Malinovského ulici jsou parkoviště a stejně lidé parkují před domy,“ reagoval starosta města Josef Lysák.

Radnice má problematiku parkování v této lokalitě prý v patrnosti už delší dobu. „S Biovetou jsme chtěli vykoupit nedaleký dům, který je dobrý tak akorát ke shození, a zřídit tam parkoviště. Cena ale byla nepřijatelná. Kdybychom zaplatili pět set padesát tisíc korun za dům a tři sta padesát tisíc za odklizení sutin, tak by nás parkoviště vyšlo na stejné peníze jako v centru Brna,“ dodal Lysák.

Na závěr uvedl, že ivanovický městský úřad bude hledat způsob, jak dopravu u Biovety regulovat. Konkrétní návrhy ale zatím neuvedl.

Redakce Vyškovského deníku Rovnost se pokusila kontaktovat i vedení Biovety. Generální ředitel byl ovšem na dovolené, jeho zástupce Vladimír Vrzal se nacházel mimo podnik a mobil zvedl jenom výrobní ředitel Jiří Nezval. Ten se však necítil kompetentní se k tématu vyjadřovat. Potvrdil ovšem informaci, která zazněla na zastupitelstvu, že Bioveta projektuje školicí a vzdělávací středisko a u garáží pro nákladní auta plánuje další parkoviště. Dodal ale, že nemá přehled o tom, kolik by tam mělo být míst. Není ani jasné, jestli parkoviště bude sloužit i řadovým pracovníkům nebo jenom účastníkům školení.