Špunty do uší by potřebovali Křenovičtí, kteří bydlí poblíž vlakového nádraží. Je tam totiž umístěné zvukové výstražné zařízení, které jim v noci nedá spát a ve dne je také ruší. Stěžují si hlavně lidé z Brněnské a Školní ulice.

„Nejenže je to velmi hlasitý zvuk, ale navíc i nepříjemně monotónní. Neschováme se před ním ani za zavřenými dveřmi a okny. Děláme všechno možné, aby se přejezd ztišil, psali jsme i ministrovi dopravy,“ postěžoval si třeba Jiří Pospíšil.

Přejezd ve směru na Prace u křenovického horního nádraží nechal podnik Správa železniční dopravní cesty zmodernizovat loni v květnu z důvodu zvýšení bezpečnosti řidičů. Přibyly závory a starý mechanický zvonek nahradil elektronický výstražník. A právě ten je jablkem sváru.

„Je to hrozný kravál, posloucháme ho už přes rok. Jenže když mám připomínky, tak nám představitelé dráhy podsouvají, že chceme, aby na přejezdu umírali lidi. To není pravda. Ale musíme myslet také na své zdraví. Požádal jsem proto o pomoc obecní úřad,“ řekl zase obyvatel Brněnské ulice, který si nepřál zveřejnit jméno. Redakce ho však zná.

Vedení obce proto zajistilo změření intenzity hluku. „Lidé ze Zdravotního ústavu Brno posoudili vliv na zdraví. Naměřili hlučnost 70 decibelů a jednoznačně řekli, že stížnosti jsou oprávněné. Proto jsme poslali žádost o nápravu na generální ředitelství. Odpověď zatím neznáme,“ uvedl starosta Drahomír Kolařík.

Jenomže železniční přejezdy nemají na starosti české dráhy, ale podnik Správa železniční dopravní cesty. Její pracovníci přes svého mluvčího Jiřího Šťastného vzkázali: „Intenzitu akustické výstrahy nelze snížit, neboť musí splňovat normu, která stanovuje, že akustický signál musí mít intenzitu 60 až 80 decibelů.“

Šťastný ještě neoficiálně dodal, že podobný případ už společnost řešila v Boskovicích na Blanensku. Ani tam prý stěžovatelé neuspěli.