Silničáři už považují přeložku silnice za hotovou věc. „S památkáři už jsme se domluvili. Výstavba přeložky neovlivní zámek. Teď děláme všechno pro to, abychom mohli požádat o územní rozhodnutí. To chceme mít na jaře. Dokumentaci pro stavební povolení pro první etapu stavby snad budeme mít do konce roku. Potom začneme vykupovat pozemky. Doufám, že koncem příštího roku získáme stavební povolení a začátkem roku 2010 začneme stavět,“ uvedl šéf brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic Jiří Rupp.


Mnozí místní z toho ale vůbec nejsou nadšení. „Jaký má význam přesunout silnici o sto metrů dál?“ ptá se třeba Antonín Parobek z Polní ulice.
Jiní zase doufají ve zlepšení situace. Ta je totiž podle nich katastrofální. „Kdo bydlí v klidných částech města, nedovede si představit naše utrpení. Každý den nekonečné kolony smrdících aut, plno hluku, prachu,“ stěžuje si třeba Jiřina Albrechtová.


Obchvat, který by silnici úplně odvedl z města, je ale podle bučovické starostky Šárky Šilerové nereálný. „Přebírám a respektuji územní plán, ve kterém je schválená trasa. Jestliže lidé chtěli něco změnit, měli se obrátit na zastupitele. Mohlo se o návrhu jednat. Ale pokud chtějí něco podnikat teď, musí se smířit s tím, že dalších deset let bude situace stejná,“ upozornila Šilerová.


Také by vznikl problém, kdo by zaplatil všechny změny projektové dokumentace. Ty se pohybují v řádech milionů. „Spoléhám se na to, že trasu vytyčili odborníci. Zřejmě bude nejoptimálnější. Zrovna tak respektuji principy demokracie, a proto hájím to, co už přede mnou většina schválila,“ dodala Šilerová.

MARTINA GRYCOVÁ A
REDAKTOŘI DENÍKU