„O víkendu jsem po silnici jel. První pravotočivá zatáčka směrem z Bučovic do Vyškova je poměrně nepřehledná za normálních okolností, kvůli dlouhé trávě je to teď ještě horší. Vůbec za ni není vidět. Ideální to není ani u Bohdalic. Značka sice ještě vidět je, ale moc nechybí, aby ji tráva znovu překryla," upozornil například Miroslav Souček.

Napřed jedničky

K tomu podle vedoucího technicko správního úseku vyškovských cestářů Jana Olejníčka letos rozhodně nedojde. „Trávu sečeme, jak můžeme. A to každý den a na směny. Pořadí určujeme podle tříd, přednost mají jedničky, následují dvojky a tak dál. Ale ne všude se to dá zvládnout najednou," uvedl Olejníček.

Zatáčka za Bučovicemi ovšem není jedinou, jejíž okolí by potřebovalo upravit. Cestáři si však nemyslí, že situace je letos neúnosná. „Že je v některých místech dlouhá tak, že vznikají nebezpečné situace, s tím rozhodně nesouhlasím. Samozřejmě jsou místa, kam se nedostaneme," přiznal vedoucí provozního úseku vyškovských cestářů Jaroslav Černý.

První sečení už pracovníci vyškovské oblasti správy a údržby silnic mají za sebou. Ještě nedávno například byl velmi zarostlý úsek z Krásenska do Podomí, nyní je už podle zjištění redakce Vyškovského deníku Rovnost v pořádku. Stejně jako třeba cesta z Křenovic do Holubic, již ještě před pár dny lemovala přerostlá tráva.

Na některých místech, třeba jako za Bučovicemi, už ovšem stihla dorůst. Pokud si řidiči podobné situace za jízdy všimnou, můžou se na silničáře obrátit. „Občas nám někdo zavolá, nebo pošle e-mail. Ale moc takových případů nezaznamenáváme," sdělil Černý s tím, že kromě jiného se pracovníci zaměřují hlavně na trávu v okolí křižovatek a v zatáčkách.

Podněty cestáři dostávají také od policistů a podle mluvčí Alice Musilové nebývají ojedinělé. „Netýkají se ovšem jen přerostlé trávy, ale i dalších věcí bránících ve výhledu, a ohrožujících tak provoz, což má na starosti dopravní inženýr. Upozornění posíláme písemně včetně fotografie," přiblížila Musilová. Nedávno tak třeba upozorňovali na podnět řidičky týkající se větví naklánějících se nad cestou u Hamilton.

Že je stále co zlepšovat, o tom jsou kromě běžných řidičů přesvědčení i instruktoři autoškol. „Tráva podél cest by se měla sekat určitě častěji. Mnohdy je dlouhá tak, že to brání ve výhledu. Problémy bývají třeba na takzvané státní z Vyškova do Rousínova, ale také v samotném Vyškově, například u výjezdu na Ivanovice na Hané," vyjmenoval instruktor vyškovské Autoškoly Svoboda Miroslav Carda.

Minimálně dvakrát

Co se pak týká okresního města, trávu seče najatá firma, se kterou má radnice uzavřenou smlouvu. A to dvakrát až pětkrát do roka. „Zákon to nařizuje minimálně dvakrát ročně. I přesto, že to děláme víckrát, se k nám ale někdy dostanou připomínky. Naposledy kvůli keři poblíž Masarykova náměstí. Pracovník odboru životního prostředí se tam zajde podívat a uvidíme, co se dá dělat," uvedla vyškovská mluvčí Petra Bezdomniková.

Není to tak dávno, co město dostalo upozornění i od policistů. Šlo o túje, které bránily výhledu při výjezdu z jejich vyškovského sídla doleva na průtah. „Věc už je v současné době vyřešená," upřesnila policejní mluvčí.