Přestože rozkopaný prostor nijak výrazně nenarušuje dopravu, může zkomplikovat cestu zejména starším lidem. „Nepříjemné je, když jedu k doktorovi autobusem, tak nestaví před vlakovou stanicí, ale musím jít pěšky až na autobusové nádraží," postěžovala si třeba Alena Vyskočilová, která do nemocnice dojíždí na rehabilitace.

Potíže při výlukách

Cestující se ale většinou shodují na tom, že dlouho plánovaná úprava je nutností, kterou musí přetrpět. „Důležité je, že chodník je průchozí," zhodnotil s úsměvem další cestující Jan Jánský. Největší potíže kvůli nedostatečnému prostoru podle něj původně nastávaly při výlukách vlaků, když se do běžného provozu městské dopravy přimíchala i náhradní autobusová doprava. „Předpokládám, že k rekonstrukci dochází i z tohoto důvodu. Při výlukách to tady bývalo opravdu zajímavé," dodal Jánský.

Před nádražní budovou bylo původně kvůli ostrůvkům sloužícím jako autobusové zastávky málo místa a například pro vyhnutí dvou autobusů byl prostor příliš úzký. Problém ale neměli jen jejich řidiči. „Bylo zde jen několik míst, a když někdo někoho vezl na nádraží, takřka nebylo kde zastavit," popsal zase Jiří Vondruška.

Nové záchytné parkoviště, které vznikne napravo od nádražní budovy, by podle něj v tomto směru mělo zkvalitnit prostor. Poskytne totiž místo až pro osmašedesát aut. Mimoto řidiči budou mít možnost krátkodobě zaparkovat i přímo před nádražím.

Kromě nového parkoviště plánuje město zrekonstruovat i silnice v bezprostřední blízkosti nádraží, tedy v ulicích Svatopluka Čecha, II. odboje a Nádražní. V současné době je ale rozkopaný pouze prostor před nádražím. Právě tam budou stát dvě kryté autobusové zastávky a nová tabule, kde cestující najdou informace o spojích v Jihomoravském kraji.

TEREZA NOVOTNÁ