„K neděli dni budeme mít o čtyři dopravní policisty víc. Díky tomuto navýšení začneme i víc dohlížet na bezpečnost na silnicích. Nechceme se zaměřovat na místa, kde se nehody nestávají, přestože víme, že tam řidiči nedodržují rychlost. Posvítíme si právě na ty úseky, kde ke kolizím dochází," informoval zástupce vedoucího vyškovského územního odboru policie Pavel Kříž. Z taktických důvodů ale nechtěl lokality, ve kterých se začnou policisté objevovat častěji, prozradit.

Omezení neřeší

Motoristé by ovšem hned několik tipů měli. „Častokrát jsem byl svědkem toho, jak přede mnou prosvištělo auto v Bohatých Málkovicích. Omezená je rychlost i u Hoštic-Heroltic, tam ji ale také příliš mnoho řidičů nedodržuje, výrazně zpomalí až za zatáčkou směrem na Ivanovice na Hané," poukázal například Vyškovan Eduard Klement.

Obecně podle Kříže platí, že se zaměří na frekventované úseky. Což obě cesty, o kterých Klement mluvil, jsou. Jedna je hlavním tahem z Vyškova na Ivanovice, druhá na Bučovice. Dalším by mohla být třeba silnice z Vyškova do Tučap, kde se loni staly dvě dopravní nehody se smrtelným zraněním. „V jednom případě řidič osobního auta podlehl pravděpodobně únavě, vyjel ze silnice a narazil do stromu. Nehodu nepřežila jeho spolujezdkyně, on vyvázl se zraněním. Ve druhém případě mladý muž na motocyklu přejel do protisměru a čelně se srazil s kamionem, kolizi nepřežil," připomněla mluvčí vyškovských policistů Alice Musilová.

Častým místem nehod s vážnými nebo smrtelnými zraněními je i silnice I/50, jejichž obvyklou příčinou bývá právě nebezpečné předjíždění. „Zatímco trestnou činnost se nám na Vyškovsku daří redukovat, počet dopravních nehod má stoupající tendenci. Například oproti roku 2011 jich přibylo o pětačtyřicet," doplnil Kříž.

Jak už Vyškovský deník Rovnost informoval, nejčastější příčinou kolizí byl loni způsob jízdy. Co se pak týká alkoholu, v porovnání se dvěma předchozími lety hrál loni roli v o něco méně případech. Při kontrolách ovšem policisté v poslední době nenarážejí jen na opilé řidiče, ale čím dál častěji také na zfetované. „Co se týká alkoholu, motoristé už nejsou tak nezodpovědní, jako bývali dřív. Mladí na diskotékách ale dostanou drogu a pak klidně sednou za volant. Že jsou zfetovaní, příliš neřeší. Loni jsme jich na silnicích Vyškovska odhalili dvaapadesát," poukázal Kříž.

Pod vlivem drogy byl například právě řidič, který se stal účastníkem nehody u Topolan. Viníkem ovšem nebyl. Stejně jako jednadvacetiletý motorista při kolizi v květnu loňského roku v Bučovicích, kterému policisté na místě odebrali řidičský průkaz.

Z celkem 456 nehod, které se loni na Vyškovsku staly, téměř dvě stovky lidí vyvázly s lehkým a dvaatřicet s těžkým zraněním. Smrtelných pak bylo deset, což je nejvíc za uplynulé čtyři roky.