Nástrah, ať už v podobě zdánlivě přehledných nebo úplně nešikovných křižovatek, číhá na řidiče na území Vyškovska poměrně dost.

Na křižovatce mezi Šaraticemi, Újezdem u Brna a Otnicemi se v minulosti stalo hned několik dopravních nehod. „Dřív tam totiž nebyla stopka. Nejezdilo tolik aut jako dnes, zato motorkářů bylo plno. A ti nedávali přednost řidičům, kteří přijížděli po hlavní silnici,“ vzpomněl si třeba Lubomír Bršlica ze Šaratic.

Havárie tam nejsou ojedinělé ani nyní. „Loni se tam staly tři dopravní nehody, předloni dvě,“ potvrdil mluvčí vyškovských policistů Alois Gryc.

Přesto nenajdou motoristé v okrese jedinou ceduli poukazující na úsek častých dopravních nehod. „Místa, kde by se nehody často opakovaly, tu totiž nemáme,“ objasnil Gryc.

Co s nebezpečnou křižovatkou za Drnovicemi, kde při sjezdu na vedlejší cestu směrem na Pístovice není na hlavní silnici pořádně vidět kvůli lesnímu porostu, řešili před časem krajští úředníci.

Ti vidí perspektivní řešení v obchvatu Drnovic. Prozatímní řešení ovšem leží na vyškovském odboru dopravy. Ten se ale do ničeho pouštět nehodlá. „Žádná vážná nehoda se tam neudála. Umístit dopravní značení snižující rychlost je nesmysl, protože je to z kopce a stejně by ho nikdo nedodržoval,“ řekl vedoucí odboru Petr Buchta.

Ve srovnání s tím je podle něj paradoxní, že na široké a přehledné křižovatce hlavního tahu na Brno s vedlejšími cestami do Rostěnic a protějšího Lulče se za poslední léta odehrálo několik smrtelných nehod.

Právě rostěnická křižovatka je obzvlášť za tmy pro některé řidiče noční můrou. „Špatně se orientuji, kde vlastně odbočka na Luleč začíná. Není nijak jasně stanovená a značení na silnici taky skoro není vidět. Jsem vždycky ráda, pokud od Lulče jede nějaké auto. Hned mám lepší přehled,“ zhodnotila situaci Jana Lautierová z Nemojan.

Křižovatka s novou cestou z Dědic na Lhotu, která stála krajské silničáře bezmála dvacet milionů, zase pije krev obyvatelům Hamilton. „Sjezd na vedlejší cestu je teď strašně úzký. Dvě osobní auta si tam sotva vyhnou, autobusy ani nemluvě,“ rozčílil se třeba Pavel Stehlík.

Ani podle Buchty není její nová podoba ideální. „Je však bezpečná, a to je pro mě prioritní. Odborné firmy teď křižovatky tímto způsobem projektují schválně. Aby se doprava zpomalila,“ uvedl.

Mezi nehodové lokality Vyškovska ovšem nepatří jen odlehlé křižovatky. Podle policejních statistik to je například i průtah Vyškovem od památníku T.G. Masaryka v Nádražní ulici po kruhový objezd v ulici Čs. armády. „Předloni jsme tam šetřili osmnáct nehod a vloni dvanáct. Ve většině případů byl důvodem způsob jízdy, kdy řidič například nedodržel bezpečnou vzdálenost kvůli hustotě provozu,“ informoval Gryc.

Miluše Planičková