Z práce rychle nakoupit, vystát frontu u pokladen, naházet věci do tašky a rychle domů uvařit. To je koloběh, který zná většina žen. Někdy se stane, že jim ale prodavačka vrátí špatně. Samozřejmě méně peněz, než by měla. Všimnout si pozdě se nevyplatí. Člověk se pak těžko ubrání a často o své peníze přijde.

„Třikrát jsem nakupovala v jedné nejmenované pekárně. Ani jednou mi tam zboží neúčtovali správně,“ postěžovala si redakci Vyškovského deníku Rovnosti Vyškovanka Zdeňka Adlerová.

Jestli se vám to nelíbí, tak sem nechoďte

Situaci se tedy snažila slušně vyřešit. „Poprvé jsem si řekla, že prodavačka je také člověk a chybovat je lidské a upozornila jsem ji. Naúčtovala mi tedy správně. Podruhé jsem už zapochybovala o náhodě, ale jen jsem nastavila dlaň s chybně vrácenou hotovostí. Prodavačka ani nemrkla, peníze vzala zpátky a vrátila novou hromádku mincí správně,“ upozornila Adlerová. Se špatným naúčtováním se Zdeňka Adlerová setkala i do třetice.

„Potřetí už mě špatné účtování prodavačky maximálně rozčílilo. To už jsem nevydržela a řekla jí, že je to už potřetí v krátké době, co mne v této prodejně šidí. Štěkla na mě, že když se mi to nelíbí, tak tam nemusím chodit a naúčtovala mi správnou částku. Naprosto vyvedená z míry jsem odešla,“ popisuje Adlerová.

Podobnou zkušenost má i zákaznice z Ivanovic na Hané. „Byla jsem si koupit léky a hned potom jsem se vydala na nákup do jednoho z vyškovských hypermarketů. Zaplatila jsem dvoutisícovou bankovkou, ale prodavačka mi vrátila jen na tisíc. Samozřejmě jsem se ohradila, ale prodavačka tvrdila, že lžu. Při skládání věcí do tašky jsem bohužel nekontrolovala, že na displeji svítilo přijato tisíc a tak jsem jí nemohla nic dokázat. Nechala jsem si zavolat vedoucí. Ta tvrdila, že na kameře je vidět, že jsem bankovkou neplatila,“ vzpomíná žena, která nechtěla být jmenovaná. Redakce Vyškovského deníku Rovnosti ale její jméno zná.

Prodavačka ji popletla, a proto se vydala zpět do lékárny. „Tam se ovšem prodavačka také bránila, že jí jsem dva tisíce nedala. Proto jsem zavolala policii. V lékárně mi na kameře ukázali, že jsem jí opravdu neplatila. Šli jsme s policistou tedy do hypermarketu. Tam ale začala vedoucí tvrdit, že kamera pokladnu nesnímala. Přestože předtím tvrdila, že jsem jí neplatila. Po přepočtení kasy peníze seděly. Slečna tedy nejspíš udělala manko a takhle si to doplnila. Policie mi v tomto případě ale bohužel nepomohla,“ vzkázala zákaznice.

Lidé mají být ostražití

Podle tiskové mluvčí policie Alice Navrátilové se řešení takových problémů liší případ od případu. U každé pokladny je ale napsané, aby si lidé peníze na místě přepočítali. „V tomto případě byla chyba odejít. Paní to měla hned řešit. Případ už jsme uzavřeli a věc odložili, protože jsme po měsíci nezjistili žádné podezření. Lidé mají u pokladen upozornění, že si mají peníze přepočítat. Kdo se vrátí pozdě je většinou bez šance“ vysvětlila Navrátilová.

Žena se ale nevzdala a dala stížnost na Českou obchodní inspekci. „Ta odepsala, že tam byli nakupovat a jim na stejnou bankovku vrátila správně. Takže se nic neděje,“ uzavřela o tisícikorunu chudší žena.